تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

چند حرکت کششی عالی برای روز های سرد

افراد زیادی اعتقاد دارند که هر نوع از حرکت کششی به هر حال خوب است، اما در حقیقت، نوع اشتباه کشش می تواند مضر باشد. وقتی دما پایین می آید، عضلات به زمان بیشتری نیاز دارند تا در شرایط مناسب برای تمرین قرار بگیرند. کشش های ایستایی، هم چون نشستن بر روی زمین و گرفتن انگشتان پا، برای بعد از تمرین مناسب هستند و اگر زمانی که عضلات سرد و سفت هستند انجام شوند موجب آسیب و درد می شوند. وقتی که هوا سرد است یا بدن احساس خشک شدن دارد (هم چون اوایل صبح)، کشش های دینامیک مفید هستند.

تمرکز کشش های دینامیک بر روی دامنه حرکت است و گردش خون را افزایش می دهد، بنابراین گرما و حرکت را بعد از خواب و عدم تحرک به آن باز می گرداند. فعالیت سبک و حرکت هم چون پیاده روی به بدن می گوید که در آغاز تمرین است. حرکات تکراری و مواج که نیازمند مکث طولانی نیست، برای جریان خون بهترین هستند.

در اینجا چند حرکت کششی عالی برای روز های سرد آورده شده که بدن را برای تمرین مفید و سالم آماده می کند.

نورد فوم

عملکرد آن هم چون ماساژ عمیقی برای بدن است، رول آهسته به بدن کمک می کند به طور آهسته به حرکت عادت کند. هم چنین فوم نورد به عضلات آب رسانی می کند، هم چنین آنها را برای حرکات مختلف آماده می کند. همیشه فوم نورد قبل از تمرین یک تجریه خوبی نیست، اما قطعا عضلاتتان بعدا از شما تشکر می کنند.

چرخش بازو

دلیلی وجود دارد که چرا حرکت چرخش بازوان جز تمام حرکات گرم کردن در مدارس است. این حرکت گردش خون را سریع افزایش می دهد، و هم چنین نتیجه آن فورا احساس می شود. هم چنین این حرکت برای گرم کردن عالی است، چون چندین منطقه را در یک لحظه مورد هدف قرار می دهد، شامل پشت بازوها، شانه، جلو بازو و بالای کمر.

لگد به عقب

این حرکت مطمئنا پمپاژ خون را سریعتر می کند و همینطور به دلیل هماهنگی لازم برای اجرای آن، ذهن را آماده می کند. این حرکت می تواند ابتدا با سرعت کمی آغاز شود و سپس سرعت آن افزایش پیدا کند.

تبدیل حرکت داگ رو به پایین به پلانک

این سری از حرکات مزیت بیشتری دارند، شامل معکوس کردن (زمانی که سر زیر قلب است و همزمان حرکت به همسترینگ برده می شود بدون اینکه فشار زیادی به آن وارد شود). نکته آن این است که خیلی بر روی حرکات تمرکز نکنید، بلکه بیشتر به جریان داشتن آن بیاندیشید. در زمان گرم کردن لازم نیست استرس این را داشته باشید که آیا پاشنه پا کف زمین را لمس می کند یا خیرو یا زانو ها در حالت داگ رو به پایین خم هستند.

سلام به خورشید

احتمالا این حرکت بهترین حرکت برای گرم کردن است- هیچ کس نمی تواند تاثیر گرم کننده چندین حرکت سلام بر خورشید روی بدن را انکار کند. به این دلیل این حرکت در پایا ن این لیست آمده است چو شامل چندین حرکت است که اگر بدن کاملا سرد باشد برای عضلات همسترینگ و سایر عضلات سخت است. بهتر است اول با حرکات بالا شروع کنید و سپس به تمرین ملایم سلام به خورشید برسید

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *