تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

اگر به باشگاه نمی روید این ورزش ها را انجام دهید

افراد زیادی هستند که در عین حال که عضو باشگاه هستند اما به باشگاه نمی روند. عضو شدن در باشگاه می تواند انگیزه خوبی برای وزن کم کردن باشد، اما در طی زمان انگیزه رفتن به باشگاه کم رنگ می شود. برای مثال، در اوایل هر سال عضویت در باشگاه به حداکثر می رسد، اما چند ماه بعد تعداد افرادی که به باشگاه می روند کاهش می یابد.

برای بعضی از افراد که با دستگاهها اشنایی ندارند، یا دوست ندارند با تعدادی زیادی از افراد ورزش کنند رفتن به باشگاه نوعی تهدید است.

انجام دادن یک تمرین خوب، یه این معنا نیست که باید به باشگاه بروید. چه از لحاظ مالی، چه از سایر لحاظ، چندین گزینه ورزشی وجود دارند که نیازمند فضای باشگاه نیستند.

شنا کردن

۰۸۲۴۹۵_۰۷۰۹_۲٫jpg
اگر دنبال ورزشی هستید که کل بدن را هدف قرار دهد و به تجهیزات زیادی نداشته باشد و دوست مفاصلتان باشد، شناکردن می تواند گزینه ی خوبی باشد.

شنا کردن ورزشی فوق العاده است که سیستم قلبی-عروقی را قوی می کند و همینطور مرکز بدن، بازوها، پشت و پاها را مورد هدف قرار می دهد. شنا کردن یکی دیگر از تمریناتی است که کالری زیادی می سوزاند. اگر ترجیح می دهید که به جای باشگاه به درون استخر عمومی یا دریاچه بپرید، این کار را انجام دهید.

اضافه کردن چند تمرین قدرتی ساده در خانه می تواند فرم دهی به عضلات را تکمیل کند و به مزیت استخوان سازی شنا کردن بیافزاید.

دوچرخه سواری یا دویدن در فضای باز

۰۸۲۴۹۵_۰۷۰۹_۳٫jpg
اگر دویدن بر روی تردمیل یا دوچرخه ثابت انگیزه کافی برای تمرین را به شما نمی دهد، به فضای باز بروید تا بتوانید بدوید یا دوچرخه سواری کنید.

به جای اینکه ۶۰-۳۰ دقیقه به باشگاه بروید فقط برای اینکه به باشگاه رفته باشید، بیرون ورزش کردن نه تنها می تواند برای بدنتان مفید باشد، بلکه برای ذهنتان نیز خوب است.

اگر انگیزه بیشتری برای تمرین در فضای باز می خواهید، برای یک مسابقه ثبت نام کنید. تمرین کردن با دیگران می تواند برای کیلومترها دویدن، شما را آماده بکند.

اضافه کردن انواع مختلف تمرینات هم چون تمرینات تناوبی می تواند حالت، یکنواختی تمرینات را از بین ببرد و آن را جالب بکند.

ویدئوهای تمرینی

۰۸۲۴۹۵_۰۷۰۹_۴٫jpg
برنامه های تمرینی زیادی وجود دارند- یو تیوپ، نرم افزارهای فیتنس، دی وی دی- می توانید به میل خود از بین این ها انتخاب کنید و در خانه آنها را انجام دهید.

اگر ترجیح می دهید به باشگاه نروید و یا از دستگاهها استفاده نکنید، ویدئوهای تمرینی می توانند گزینه ی راحتی باشند.

بعضی از ویدئوهای تمرینی فقط ۷ دقیقه هستند و هم چنین می توانید تمرینات سنتی ۶۰-۳۰ دقیقه ای نیز پیدا کنید. می توانید تمرینات را واقعا بر حسب علاقه خود انتخاب کنید، چون گزینه های زیادی در دسترس هستند، و بهترین مزیت آن این است که می توانید تمریناتی پیدا کنید که رایگان هستند.

بسیاری از تمرین ها از وزن بدن استفاده می کنند، بنابراین اغلب حداقل تجهیزات لازم است.

لیگ های ورزشی

۰۸۲۴۹۵_۰۷۰۹_۵٫jpg

گر دلتان برای روزهایی که با تیم ورزشی مدرسه تمرین می کردید تنگ شده است، پیوستن به یک لیگ تمرینی بزرگسالان می تواند گزینه ی خوبی به جای تمرینات باشگاه باشد.

مثال هایی از لیگ های ورزشی شامل: فوتبال، والیبال، بسکتبال، هندبال،… لیگ ها معمولا یکبار یا دوبار در هفته مسابقه تشکیل می دهند و ممکن است روزهای دیگر تمرین داشته باشند.

اگر در جایی زندگی می کنید که لیک ورزشی بزرگسالان هنوز تشکیل نشده اند، می توانید بازی های غیررسمی را با دوستان، خانواده یا همکاران برگزار کنید.

تی آر اکس
۰۸۲۴۹۵_۰۷۰۹_۶٫jpg

اگر تمرینی را برای کل بدن می خواهید که شامل تمرینات متعارف با کمی سختی بیشتر باشد، می توانید ابزار آویزان شدن را در خانه داشته باشید.

برای مثال تی آر اکس۱ می تواند در هر جایی در خانه، دفتر یا زیرزمین نصب شود. این وسیله کوچک است و جای کمی می گیرد، و امکانات تمرینی بی شماری دارد.

تمرینات، برنامه ها و توضیحات استفاده از آن به همراه دستگاه وجود دارد و می تواند دسترسی آنلاین داشته باشد.

این وسیله برای کسانی که پیش از این به تمرینات معلق بودن آشنایی دارند بسیار مفید است، اما افراد مبتدی نیز بعد از بررسی توصیه های تمرینی و نکات امنیتی می توانند از آن استفاده کنند.

رقصیدن

۰۸۲۴۹۵_۰۷۰۹_۱٫jpg
اگر تصور می کنید رقصیدن یک تمرین خوب است، درست است. رقصیدن به اندازه پریدن می تواند کالری بسوزاند.

فرم های رقص زیادی وجود دارند که می توانند انرژی زیادی بسوزانند: زومبا، هیپ هاپ، سالسا، باله و غیره. مزیت رقص در ضربات کمتر آن به مفاصل است، در عین حال برای سلامت و قدرت عضلانی نیز مفید است.

بسیاری از باشگاهها یا کلوپ های تناسب اندام انواعی از کلاس های رقص دارند. اگر تمایل ندارید به باشگاه بروید، می توانید در خانه برقصید. اگر به راهنمایی نیاز دارید، می توانید در کلاس های خاص شرکت کنید یا کلیپ های آنلاین تصویری ببینید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *