تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

شکلات به کاهش چربی شکم کمک می کند

همه ی ما به نوعی عاشق شکلات هستیم. اگر بدانیم شکلات برای سلامتیمان مفید است، با خیال راحت تر در برنامه روزانه مان  استفاده اش می کنیم. حقیقت این است که شکلات، بیشتر از اینکه ترسناک باشد مفید است.

شکلات دارای قدمتی طولانی است که از زمان مایاها و آزتک ها به وجود آمده و سپس در قرون وسطی به عنوان یک شیرینی لذت بخش به اروپا معرفی شده است. در زمان های اخیر، تحقیقات گسترده ای در رسانه های مختلف اعلام کردند که شکلات باعث کاهش خطرات حمله قلبی، دیابت، سکته مغزی و همچنین بهبود عملکرد مغز می شود. این فواید به دلیل وجود پلی فنول های موجود در دانه های کاکائو است.

پلی فنول ها از ترکیبات آنتی اکسیدان است که سلول های بدن را در برابر رادیکال های آزاد که از طریق تنفس، آلاینده های زیست محیطی و … وارد بدن می شود، محافظت می کند. همچنین آنتی اکسیدان هایی که از دانه کاکائو به دست می آید خواص ضد التهابی، محافظت از قلب، حفاظت از کبد، خواص ضد باکتریایی، ضد سرطانی، ضد ویروسی و ضد حساسیت دارد.

یکی از انواع پلی فنول های موجود در کاکائو و شکلات، ترکیبات فلانوئید هستند که به طور معمول در انواع میوه و سبزیجات به صورت فلاوانول وجود دارد. فلاوانول مسئول ارائه طعم و مزه ی تلخ کاکائو است. این فلاوانول اثرات مثبتی بر کاهش فشار خون، بهبود جریان خون به مغز و قلب و کاهش چسبندگی و افزایش توانایی لخته شدن پلاکت ها دارد.

شکلات به کاهش چربی شکم نیز کمک می کند.

البته مصرف بیش از حد آن روی وزن تاثیر می گذارد، بنابراین مصرف شکلات تلخ گزینه بهتری است. مصرف ۱اونس شکلات تلخ، ۳بار در هفته میتواند به مهار اشتها کمک کند که در نتیجه باعث کاهش چربی شکم می شود.

بسیاری از شکلات های تجاری شامل چربی، شکر، کالری و مواد نگهدارنده بالایی است. بنابراین اگر به انواع سالم آن دسترسی ندارید، در حد اعتدال مصرف کنید.

منبع: برنافیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *