ریپورتاژ

ادویه های جادویی برای مراقبت از پوست و مو

ادویه هایی که در کابینت هر آشپزخانه قرار دارند می توانند جادویی برای مراقبت از پوست و موی شما باشند. حتما درباره روتین های مراقبتی از پوست و مو شنیده اید. اما اگر روتین مراقبتی یا رژیم زیبایی خود را محصولات شیمیایی پر کرده اید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا شما را با ادویه های جادویی آشنا کنیم.

چاشنی و ادویه ها نه تنها به غذاها طعم می دهند، بلکه به طرز شگفت انگیزی روی پوست و مو نیز اثر می گذارند. اگر پای صحبت مادربزرگ هایمان بشینیم حتما اطرات زیادی در مورد استفاده از ادویه برای زیبایی پوست و مو دارند. مثلا در زمان قدیم از آرد گندم و زردچوبه و بسیاری دیگر از ادویه‌ها برای درخشندگی پوست و مو استفاده می کردند. گیاهان طبیعی بهترین و ایمن‌ترین ­مواد برای استفاده روی پوست هستند که حتی کرم‌های آرایشی گران قیمت نیز نمی‌توانند آن را جبران کنند.

زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه های شگفت انگیز برای مراقبت از پوست و مو و افزایش سطح سلامت این دو بخش می باشد. پزشکان، علاقه مندان به زیبایی، بلاگرها و یوتیوبرهای سراسر جهان آن را به دلیل مزایای فوق العاده اش  توصیه می کنند. این ادویه حاوی خواص ضد التهابی است که به طور موثر با آکنه مبارزه می کند، چین و چروک ها را کاهش می دهد و رنگ پوست را روشن می کند.

اگر شما هم به دنبال کاهش سیاهی دور چشم هستید حتما راه های زیادی را امتحان کرده اید و نتیجه نگرفته اید. یکی از مزایای مصرف زردچوبه کاهش سیاهی دور چشم است . از آنجایی که زردچوبه یک عامل ضد التهابی و روشن کننده است می تواند تیرگی دور چشم را نیز کاهش دهد. همچنین این ادویه گردش خون را تحریک می کند که باعث کاهش پف و تیرگی زیر چشم می گردد.

خواص زردچوبه برای مو شامل جلوگیری از ریزش مو، درمان شوره سر، افزایش رشد موی سر، بهبود سلامت پوست سر و محافظت از موها در برابر عوامل استرس زای محیطی، می باشد.

برای تهیه ماسک پوستی، زردچوبه را با آرد گرم مخلوط کنید. دو قاشق چایخوری شیر اضافه کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. بگذارید این ماسک ده دقیقه روی صورت بماند. سپس آن را بشویید تا درخشش طبیعی و پوست ظاهر شود. ماسک های مختلفی از ادویه جات قابل تهیه است که می توانید این ماسک ها را در خانه درست کنید. زردچوبه و سایر ادویه های مفید برای پوست که به آن اشاره می کنیم را می توانید از اینجا و سایر فروشگاه های معتبر ادویه و چاشنی تهیه کنید.

زعفران

یکی از گران ترین ادویه ها، زعفران است که در شیرینی ها و غذاها زیاد استفاده نمی شود. همچنین تهیه آن در معتبرترین شکل آن دشوار است، اما فواید آن برای پوست بسیار زیاد است. به پوست درخشندگی فوری می بخشد و همچنین به دلیل خواص ضد التهابی با مشکلات پوستی مانند آکنه مبارزه می کند.

برای درست کردن ماسک زعفران، آن را از یک شب قبل در شیر گرم دم کنید. این ماسک را به کمک یک تکه پنبه روی صورت بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه می توانید صورت خود را بشویید.

دارچین

دارچین به داشتن عطر و طعم خاص به هر وعده غذایی معروف است و یکی از مهم ترین ادویه های مورد استفاده در غذاهای هندی است. این گیاه جادویی می تواند آکنه را از بین ببرد و با سرعت بخشیدن به گردش خون، برافروختگی طبیعی را به ارمغان بیاورد و در نتیجه پوستی شفاف و بدون لک را ایجاد کند.

یک اسکراب عالی به کمک دارچین برای صورت یا لب می توانید درست کنید. چند قطره عسل را با مقداری دارچین آسیاب شده مخلوط کنید و روی لب ها و پوست خود بمالید تا ظاهری شاداب به آنها بدهید.

زنجبیل

این ادویه مملو از فواید متعدد است، چه برای سلامتی و چه برای زیبایی. مصرف زنجبیل به هضم غذا کمک می کند. استفاده خارجی از زنجبیل روی صورت نیز برای جوانسازی صورت مفید است زیرا درخشش درونی پوست را نشان می دهد.

یک تکه زنجبیل تازه را برش دهید و روی پوست صورت بمالید. اجازه دهید این ادویه حدود ۱۰ دقیقه روی پوست بماند.

سیر

سیر نیز مانند زنجبیل دارای مجموعه ای از فواید است. آیا می دانستید که سیر یک درمان عالی برای ریزش مو و کمک به تقویت مو می باشد. از آنجایی که سیر منبعی غنی از ویتامین C و اسیدهای آمینه است، می تواند به فولیکول های مو شما انرژی داده و به نوبه خود موهایی درخشان به شما بدهد.

برای استفاده از سیر به عنوان ماسک چند حبه سیر را حدود یک هفته در روغن زیتون خیس کنید. از این روغن برای ماساژ پوست سر خود استفاده کنید و بعد از چند ساعت بشویید.

فلفل سیاه

فلفل سیاه به دلایل مختلف به عنوان سلطان ادویه ها شناخته می شود و فواید آن بسیار زیاد است. این ادویه هنگامی که با سایر مواد ترکیب شود، می تواند برای پاکسازی جوش های سر سیاه و آکنه مفید باشد. مکانیزم فلفل سیاه به این صورت است که به باز شدن منافذ پوست کمک می کند و یک داروی عالی برای مراقبت از زیبایی پوست است.

ماست و نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید. آن را روی صورت خود بمالید و ظرف ۵ دقیقه بشویید.

برگ ریحان

برگ های ریحان حاوی خواص ضد باکتریایی هستند که به پاکسازی پوست کمک می کند. همچنین ریحان می تواند میزان ترشح چربی پوست کنترل کند در نتیجه جوش های پوستی نیز کاهش می یابد. آز آنجا که ریحان را می توانید در یک گلدان در خانه بکارید و برداشت کنید، همیشه نوع تازه آن می تواند در دسترس شما باشد.

یک مشت برگ ریحان را بجوشانید و از این آب چند بار در روز برای پاک کردن صورت خود استفاده کنید. این به جلوگیری از آکنه کمک می کند و پوست را در تمام طول روز نرم و لطیف نگه می دارد.

جوز هندی

جوز هندی وقتی به صورت پودر استفاده می شود معجزه می کند. این ادویه به کاهش جوش ها، لک ها، سوختگی ها و غیره کمک می کند. به عنوان یک ماسک می تواند پوست را ترمیم و پاکسازی کند.

یک قاشق چایخوری پودر جوز هندی، شیر و زعفران را با هم مخلوط کنید تا خوب مخلوط شوند. یک لایه از آن را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند سپس آن را بشویید.

هل

هل سومین ادویه گران قیمت دنیاست که در ادویه های ترکیبی و دمنوش استفاده می شود و می تواند بخشی از رژیم مراقبت از پوست شما نیز باشد. هل به عنوان ماسک برای صورت می تواند درخشش طبیعی را به صورت شما بازگرداند. علاوه بر این به جلوگیری از آکنه و به روشن و شفاف شدن پوست کمک می کند.

تخم گشنیز

رویای چشمان روشن، شفاف و دوست داشتنی دارید؟ تخم گشنیز همان چیزی است که شما می خواهید! تخم گشنیز یکی از ادویه های جادویی برای مراقبت از پوست و مو است. این ادویه حاوی مواد آنتی باکتریال می باشد. همچنین خواص آنتی اکسیدانی که با خارش چشم مبارزه می کند و قرمزی چشم را کاهش می دهد. همچنین پف و خستگی دور چشم را درمان می کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *