ریپورتاژ

عمل اسلیو معده چیست

در این مقاله به جواب این سوال که اسلیو معده دکتر مهدی سلیمی چیست وموضوعات مرتبط با آن خواهیم پرداخت تا اطلاعات کافی و مختصری، در رابطه با این عمل کاهش وزن داشته باشید.  همراه ما بمانید. 

مقدمه

با گذر زمان، تعداد زیادی به جمع کسانی که از چاقی بیش از حد خود رنج می برند؛ اضافه می شود و خیلی از آن ها، از انجام رژیم های غذایی و ورزش های طاقت فرسا خسته شده اند و به فکر راه حلی آسان تر، برای کاهش وزن خود هستند.

با پیشرفت تکنولوژی، آگاهی پزشکان به مراتب بالا رفته و همین امر، باعث به وجود آمدن جراحی های جدید و به صرفه است. یکی از رایج ترین جراحی ها میان مردم و همچنین پزشکان، عمل کاهش وزن به روش اسلیو معده است که با توجه به شرایط هر فرد به گونه مختلفی انجام می شود و ما در این مقاله، به آن می پردازیم.

آن چه در این نوشتار، مورد بررسی قرار می گیرد:

عمل اسلیو معده چیست؟

مزیت های عمل اسلیو معده را بیان نمایید.

مراقبت های پس از جراحی چگونه است؟

کلام آخر 

 

عمل اسلیو معده چیست؟

محبوب ترین عمل کاهش وزن که در بین مردم ایران وجود دارد؛ عمل اسلیو معده است که بسیار بهینه و موثر در لاغری بدن خواهد بود و جمع عظیمی از افراد، به دنبال مطالعه مقاله های مختلف در رابطه با این که عمل اسلیو معده چیست؛ می باشند.

این عمل به صورت لاپاروسکوپی انجام می شود و پزشک جراح، با ایجاد چهارتا پنج برش بر روی ناحیه شکم شما، حدود هفتاد و پنج  الی هشتاد درصد از معده را برش می دهد و از طریق یکی از برش های ایجاد شده، آن را از  شکم شما خارج خواهد کرد و بخش باقیمانده از معده را به شکل لوله ای یا به اصطلاح (موزی شکل) تبدیل خواهد کرد. این نوع عمل جراحی به کسانی پیشنهاد خواهد داده شد که سن کمتر و همچنین بیماری های کمتری ناشی از چاقی خود به همراه دارند. البته به افرادی که دچار پرخوری هستند (به شرط آن که رفلاکس شدید نداشته باشند و نتیجه آندوسکوپی آن ها مناسب باشد) پیشنهاد داده خواهد شد.

مزیت های عمل اسلیو معده

پس از انجام عمل اسلیو معده، با گذر یک سال، فرد جراحی شده حدودا ۵۰ درصد از وزن خود را از دست خواهد داد. پس از گذشت دو سال از عمل جراحی، انتظار خواهد رفت که ۷۰ درصد از وزن فرد جراحی شده از بین برود و به وزن ایده آل خود برسد.

در این جراحی، شما فقط ۲ الی ۳ ساعت در اتاق عمل و در حالت بیهوشی به سر خواهید برد. در عمل اسلیو معده بر خلاف  دیگر روش ها، از روده و همچنین پیلور معده، محافظت خواهد شد و از بروز مشکلات گوارشی، به دلیل کوتاه شدن روده جلوگیری خواهد کرد. همچنین؛ در این عمل، احتیاجی به قرار دادان اجسام خارجی  در بدن نیست و این نکته، یک امتیاز بسیار مثبت در این عمل جراحی است.            همان طور که گفته شد؛ این عمل به شیوه لاپاروسکوپی انجام می شود که شما با این روش، در طی عمل و پس از آن، اذیت نخواهید شد و دردی احساس نمی کنید. همچنین، ظاهر بهتری نسبت به دیگر عمل ها دارد. زیرا از برش های کوچکی استفاده خواهد شد و اثر بخیه ها، زودتر از بین خواهد رفت.

بهتر است به شما بگوییم که انجام عمل به قصد کاهش وزن با هر روش گوناگونی، آخرین گزینه برای لاغری شما است و ابتدا باید از رژیم های غذایی و ورزش های گوناگون استفاده کرد. اگر در آخر، چاقی شما با این روش ها قابل کاهش نبود، بهتر است که به فکر جراحی بیفتید.  به خاطر داشته باشید که اگر واقعا از اضافه وزن زیادی برخوردار هستید و مصرف دارو و … تاثیری ندارد؛ جراحی انجام دهید و فقط به دلیل یک وسواس، بدن خود را زیر تیغ جراحی نبرید!

حال که یک آگاهی کلی از این که عمل اسلیو معده چیست به دست آورده اید؛ با ما همراه باشید تا با مراقبت های پس از عمل معده آشنا شوید.

مراقبت های پس از جراحی

طبق روال همیشگی، بیمار پس از جراحی به بخش ریکاوری منتقل خواهد شد و در زمانی که هوشیاری کامل خود را به دست آورد؛ در صورت داشتن شرایط مناسب و حال مساعد، به بخش، منتقل می شود.

بیمار پس از عمل اسلیو معده، باید شروع به پیاده روی آرام و یک روز پس از انجام جراحی، شروع به خوردن مایعات ( صاف شده) کند. این روش خورد و خوراک از یک روز پس از عمل اسلیو معده تا دو هفته بعد  از گذشت جراحی ادامه خواهد داشت.

کادر درمان با نظارت پزشک  متخصص شما، برای جلوگیری از لخته شدن خون و خطرات احتمالی نظیر آن، آمپول هایی را تجویز و تزریق می کنند.

فعالیت بدنی و پیاده روی روزانه، زیر نظر پزشک، در یک الی دو هفته پس از انجام جراحی اسلیو معده بسیار مهم و حیاتی است و نکته مهم این است که باید مقدار زیادی مایعات مصرف کرد. چیزی حدود ۲ لیتر!

«رژیم غذایی»

پس از انجام جراحی، بیمار به طور حتم به یک رژیم غذایی مناسب  با شرایط خود، البته زیر نظر متخصص نیازمند است و باید گفت که رژیم غذایی یکی از مهم ترین بخش ها در کاهش وزن شما است. زیرا اگر از رژیم غذایی متناسب با بدن خود استفاده نکنید  و به پرخوری کردن ادامه دهید، معده شما به شکل قبل از جراحی باز می گردد و دوباره با اضافه وزن روبه رو می شوید.  البته، پس از عمل جراحی به دلیل کوچک شدن معده، شما نه می توانید چیزی بخورید و نه اشتهایی برای خوردن دارید و همچنین؛ میل چندانی به مواد غذایی ندارید. به طور مثال ممکن است که یک وعده غذایی شما نصف کف دست باشد! به نکته مهمی که باید توجه کرد این است که، آن وعده غذایی باید چه چیزی باشد.

همان طور که گفته شد، بیمار باید زیر نظر متخصص خود باشد و پزشک مورد نظر، به بیمار برنامه غذایی و فعالیت های ورزشی می دهد.

کلام آخر                                                                                   

بهتر است بدانید که این عمل فقط به منظور کاهش وزن و تناسب اندام نیست. بلکه با انجام این عمل، شما از سلامتی طولانی مدت و کیفیت بالای زندگی، برخوردار خواهید بود.

در آخر؛ قبل از جراحی کاهش وزن، حتما از افراد متخصص مشاوره بگیرید و با آگاهی و رضایت کامل در رابطه به این که عمل اسلیو معده چیست، خود را به تیغ جراحی بسپارید. همچنین؛ پرس و جو از کسانی که چنین جراحی هایی را انجام داده اند؛ کمک شایانی به شما خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *