آشپزیغذای بین المللیکباب و کتلت

دستور پخت کوفته کباب ترکی

در این مقاله از شما می خواهیم با ما به کشور ترکیه سفر کنید ، غذایی که برای آموزش در این مقاله اماده کرده ایم کوفته کبابی نام دارد که در کشور ترکیه بسیار محبوب است . شما می توانید به راحتی و با استفاده از مواد غذایی کمتری این غذای خوشمزه را تهیه کنید . اگر می بینید که نیاز است ادویه های مختلفی اعم از ادویه های تند و ترش و … در غذایتان استفاده کنید ، با توجه به ذائقه خود این مواد را انتخاب کرده و در غذای خود به کار ببرید .

مواد مورد نیاز برای تهیه غذای کوفته کبابی ترکی

روغن گیاهی به مقدار دلخواه

جعفری خرد شده به میزان ( ۲ قاشق غذاخوری )

فلفل سیاه به میزان ( ۱ قاشق چایخوری)

گوشت چرخ کرده گوسفندی به میزان ( ۵۰۰ گرم )

پودر زیره سبز به میزان ( ۱ قاشق چایخوری )

حبه سیر به تعداد ( ۲ عدد)

فلفل قرمز به میزان ( ۱ قاشق چایخوری )

پیاز رنده شده به مقدار ( ۳ قاشق غذاخوری )

نمک به میزان ( ۱ قاشق چایخوری )

نعنا به میزان ( ۱ قاشق غذاخوری )

در اولین مرحله ، حبه ها سیر را که از قبل تهیه کرده اید در هاون بکوبید یا با چاقو آن را له کنید تا حالت خمیری پیدا کند . حال سیر را با فلفل سیاه ، فلفل قرمز ، زیره سبز پیاز و گوشت به خوبی مخلوط کنید . در مرحله بعد ، مواد را تکه های مساوی تقسیم کنید ، حال هر کدام از آن تکه ها را به صورت یک کوفته در بیاورید ، کوفته ها را فشار دهید تا به شکل بیضی در بیایند .

در مرحله اخر ، کوفته ها را در داخل سیخ هایی قرار دهید و روی تابه گریل قرار دهید پس از آن هر کدام از دو طرف سیخ را به مدت چند دقیقه بپزید ، نکته ای قابل تامل است این است که از زود چرخاندن سیخ ها خود داری کنید زیرا که ممکن است مواد به تابه چسبیده شود . کوفته شما حاضر است

منبع : آس کوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *