آشپزیکباب و کتلت

دستور پخت کباب تابه ای با سنگدان مرغ

سنگدان حاوی پروتئین، آهن، روی و سلنیوم است و در کنار آن، ویتامین‌های آ، ب و امگا ۳ و امگا ۶ هم دارد. علاوه بر این مصرف مکرر و مداوم سنگدان، باعث رفع کم‌خونی شده و اضطراب و استرس را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد. همچنین سنگدان مرغ در تقویت قوای جنسی بسیار مفید است.

مواد لازم

سنگدان مرغ: ۵۰۰ گرم

دنبه گوسفندی: ۱۰۰ گرم

پیاز: ۱ عدد

سیر: ۲ حبه

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به میزان لازم

سماق: ۱/۲ قاشق چای خوری

زعفران غلیظ دم کرده: ۲ قاشق غذا خوری

 

دستور پخت

سنگدان به صورت کباب تابه‌ای به این صورت است: ابتدا سنگدان مرغ را بشورید. روش شستن سنگدان مرغ به این ترتیب است که با یک چاقوی تیز به صورت طولی سنگدان را برش بزنید و محتوای داخل آن را با فشار آب بشورید تا تمیز شود. سپس پیاز و سیر را رنده کنید و آب آن را بگیرید. سنگدان مرغ را در چرخ‌گوشت بریزید و چرخ کنید. در یک ظرف مناسب، سنگدان چرخ شده را با نمک، فلفل، زردچوبه و سماق بریزید و پیاز و سیر را به آن اضافه کنید. زعفران دم کرده را اضافه کنید و ورز دهید.

کف تابه را روغن بریزید و مواد سنگدان را به شکل دلخواه (دایره‌ای یا شکل کباب کوبیده) در‌آورید و بعد از اینکه روغن داغ شد، سنگدان‌ها را در آن سرخ کنید. هر دو طرف را سرخ کنید. کنار کباب تابه‌ای سنگدان می‌توانید چند گوجه را از وسط نضف کرده و سرخ کنید. کباب تابه‌ای را به همراه گوجه فرنگی در ظرف مناسب سرو کنید.

منبع : مجله کوروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *