داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتی

گیاه نعناع گربه ای و خواص آن

شاید باور نکنید اما نعناع گربه ای تقریبا تمام دردها را درمان می کند! دردهای عضلانی، اختلالات گوارشی، مشکلات تنفسی و بسیاری دیگر از بیماری ها را. همچنین از آن جا که در دسته ی داروهای گیاهی ضد اسپاسم قرار دارد، با کمک به کشش عضلات سبب رهایی از هر نوع اسپاسم عضلانی دردناک می شود. با عطارباشی همراه باشید.

نعناع گربه ای

درمان نفخ معده

از نعناع گربه ای به عنوان یک بادشکن استفاده کنید! گاز معده می تواند منجر به احساس خفگی، درد قفسه سینه، سوءهاضمه، افزایش غشار خون و دردهای حاد معده شود. اینجاست که این گیاه پرارزش به کمک تان می آید! روغن نعناع گربه ای علاوه بر رفع گازهای معده از بروز نفخ نیز جلوگیری می کند.

چربی سوز طبیعی

می توان این نوع نعنا را در دسته بهترین چربی سوزهای طبیعی و گیاهی جای داد چرا که با افزایش تعریق سبب چربی سوزی بیشتر شده و به کاهش وزن کمک بسیاری می کند. بسیاری از افراد به علت بوی بد و همچنین رطوبت ناشی از آن از عرق کردن متنفرند. ولی لازم است بگوییم عرق به خودی خود بوی بد ندارد و بوی بد آن فقط زمانی رخ می دهد که فرد در معرض مشکلاتی نطیر اختلالات گوارشی، چاقی و یا مشکلات کلیوی باشد. بنابراین بوی بد عرق نتیجه سموم انباشته شده در بدن است.

تحریک کننده

این گیاه نه تنها انسان را تحریک می کند بلکه گربه را نیز تحریک می کند. روغن نعناع گربه ای قادر است تمام سیستم های مختلف بدن از جمله سیستم عصبی، گوارشی، گردش خون، دفع ادرار و مغز را تحریک کند.

قاعده آور

یکی از اثرات تحریک کننده این گیاه، قاعده آوری است. روغن نعناع گربه ای ترشح هرمون را تحریک کرده و قاعدگی را تنظیم می کند. پس می تواند برای افرادی که دچار بی نظمی قاعدگی شده اند مناسب باشد. اما فقط این نیست! اگر به دنبال کاهش درد پریود هستید از روغن نعناع گربه ای استفاده کنید چرا که عضلات را آرام کرده و در نهایت درد ناشی از قاعدگی را کاهش می دهد.

کمک به سیستم عصبی سالم

فواید بی نظیر این اسانس فقط به مواد بالا ختم نمی شود! می توانید از این روغن به عنوان یک تونیک برای اعصاب و سیستم عصبی استفاده کنید و از اختلالات عصبی مانند تکان دادن دست و پا، عصبانیت، سرگیجه، الزایمر، پاراکینسون، تشنج، تنبلی و کسلی رهایی یابید!

کاهش اختلالات معده

نگران خوب کار نکردن شکم و بی اشتهایی نباشید! روغن نعناع گربه ای اشتها آور است، به منظور اینکه در رفع علائم یبوست و درد شکم موثر بوده و از ایجاد یبوست نیز جلوگیری به عمل می آورد.

ترشحات موجود در کیسه صفرا به قلیایی بودن معده کمک می کنند، کاهش صفرا منجر به افزایش اسید معده شده و در نتیجه زخم معده را به وجود می آورد. روغن گیاهی نعناع گربه می تواند با حفظ تعادل ترشحات معده مانع از زخم معده شود.

نعناع گربه ای

ادرار آور

یکی از بهترین ویژگی های این روغن ادرار آور بودن آن است چرا که با افزایش تعداد دفعات ادرار باعث دفع آب اضافی از بدن افرادی می شود که به علت نارسایی کلیوی از ورم و تجمع آب در بدن رنج می برند. علاوه بر رفع آب اضافی به کاهش وزن، کاهش فشار خون و رفع مواد سمی چون اوریک اسید از بدن کمک می کند.

تحریک کننده

این گیاه نه تنها گربه، بلکه انسان را نیز تحریک میکند. روغن نعناع گربه ای قادر است تمام سیستم های مختلف بدن از جمله سیستم عصبی، گوارش، گردش خون، دفع ادرار و مغز را تحریک کند.

افزایش استقامت

رفع شلی و افتادگی پوست و همچنین سفتی لثه از دیگر خواص این روغن بی نظیر می باشند. مصرف منظم اسانس نعناع گربه ای به جلوگیری از لق شدن دندان ها و سلامت لثه کمک زیادی می کند.

می توانید در دراز مدت و به صورت منظم از این روغن استفاده کنید و تاثیرات چشمگیر آن را به وضوح ببینید!

آرامبخش

لذت خوابی آرام و به دور از تنش از آرزوهای هر انسانی است. روغن نعناع گربه ای یک مسکن طبیعی است که از دیگر خواص بی شمار آن می توان به درمان بی خوابی و کاهش اضطراب اشاره کرد. این روغن با دور کردن شما از استرس و نگرانی، سبب ریلکس شدن جسم و روح شما شده و خوابی همراه با آرامش را به شما هدیه می دهد!

احتیاط: این روغن برای خانم های باردار به هیچ وجه توصیه نمی شود.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *