تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ای

ارزش غذایی شکلات نوتلا و فواید آن

کمتر کسی پیدا می‌شود که نام نوتلا را نشنیده باشد. شکلات نوتلا اولین بار در سال ۱۹۴۰ توسط یک شیرینی‌پز به نام Pietro Ferrero معرفی شد که البته آن زمان نام این محصول pasta gianduja بود. بدلیل کمبودِ شکلات در آن دوره، تولید و پخش نوتلا با تعویق مواجه شد و در نهایت در سال ۱۹۶۴ با نام نوتلا (Nutella) روانه بازار گردید. در ادامه به بررسی ارزش غذایی و فواید شکلات نوتلا میپردازیم.

فواید شکلات نوتلا

اطلاعات غذایی

نوتلا حاوی مقادیر زیادی چربی و پروتئین است. اگر چاق هستید یا اضافه وزن دارید، بهتر است از مصرف این محصول خودداری کنید. در غیر این صورت، نوتلا حاوی ترکیبات مفید بوده و حتی می‌تواند فوایدی را برای سلامتی بدن به دنبال داشته باشد. به طور مثال ۲ قاشق غذاخوری از نوتلا حاوی ۱ گرم فیبر بوده و همچنین ۴ درصد از نیاز روزانۀ بدن به آهن و کلسیم را تامین می‌کند. می‌توانید هفته‌ای یک یا دو بار از مصرف نوتلا لذت ببرید، اما برای سوزاندن چربی‌های این شکلات، بهتر است سعی کنید کمی ورزش هم داشته باشید.

فواید شکلات نوتلا

کالری زیاد

نوتلا از ترکیبات پرکاری نظیر شکلات و فندق تهیه می‌شود. ۲ قاشق غذاخوری نوتلا حدود ۲۰۰ کالری دارد که به طور قابل‌توجهی بالا است. این مقدار به تنهایی ۱۰ درصد از کالری مصرفی روزانه شما (۲۰۰۰ کالری) را شامل می‌شود.

محتوای چربی

از آنجایی که چربی نوتلا بالا است، برای کسانی که از مشکلات قلبی – عروقی رنج می‌برند مناسب نیست. اما فراموش نکنید که اکثر چربی‌های نوتلا از نوع غیراشباع هستند و می‌توانند به مدیریت سطح کلسترول و دیابت نوع ۲ کمک کنند.

محتوای مواد معدنی

همانطور که اشاره کردیم ۲ قاشق نوتلا حدودا ۴ درصد از نیاز روزانۀ بدن به آهن و کلسیم را تامین می‌کند. نوتلا همچنین سرشار از آدنوزین تری‌فسفات (ATP) می‌باشد که برای تامین انرژی استفاده می‌شود.

فاقد گلوتن

گلوتن ماده‌ای نسبتا مضر در نظر گرفته می‌شود. خوشبختانه شکلات نوتلا هیچگونه گلوتنی ندارد.

فیبر

محتوای فیبر نوتلا زیاد نیست.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *