داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

درمان سندرم کرونری حاد با نسخه های طب سنتی

ممکن است ندانید که سندرم کرونری حاد چیست؛ اما حتما در مورد حملات قلبی اطلاعاتی دارید. حملات قلبی نیز نوعی سندرم کرونری حاد هستند. این بیماری میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و بسیاری از موارد یکی از دلایل مرگ و میرهم محسوب می‌شود. از نظر علمی، مشخص شده است که سندرم کرونری حاد با عدم توانایی جریان خون به تمام نقاط بدن –بخصوص قلب– در ارتباط است و باعث درد شدید قفسۀ سینه، عدم توانایی حرکت، عدم توانایی کنترل یک سمت از بدن و قفل شدن فک می‌شود.

سندرم کرونری حاد

سندرم کرونری حاد همچنین با عرق کردن، حالت تهوع، استفراغ و تنگی نفس همراه است. قلب شما خون را به تمام نقاط بدن پمپاژ می کند، بنابراین سندرم کرونری حاد هنگامی رخ می دهد که پمپاژ خون به دیگر قسمت های بدن متوقف شود، که این موضوع می تواند بسیار خطرناک هم باشد و حتی جان فرد را نیز به خطر بیاندازد.

با این که اکثر داروهای آلوپاتی برای بیماری های قلبی با آنژیوپلاستی یا دیگر روش های تهاجمی استفاده می شوند، اما درمان و تلاش برای پیدا کردن یک روش موثر برای بیماری سندرم کرونری حاد، باید از طریق پیشگیری انجام شود. زیرا هنگامی که یک حمله ی قلبی رخ می دهد، ممکن است دیگر دیر شده باشد؛ بنابراین اگر شما می خواهید که برای چنین شرایطی یک روش درمان خانگی داشته باشید، بهتر است بیشتر از آن که به فکر دارو و درمان های واکنشی باشید، تمرکزتان را بر روی پیشگیری بگذارید.

اولین علت ایجاد سندرم کرونری حاد می تواند تصلب شرایین باشد، که باعث می شود تا رگ ها و سرخرگ های بدن به دلیل وجود کلسترول بسیار زیاد در شریان ها، دچار گرفتگی شوند. اگر چه بیماری های قلبی در بسیاری از کشور ها موجب مرگ افراد می شوند، اما اگر شما واقعا خواستار تغییر رژیم غذایی، سبک زندگی و عادات خود باشید، می توانید از وقوع آنها پیشگیری کنید. اکنون بگذارید نگاهی به درمان های خانگی برای سندرم کرونری حاد داشته باشید.

سیر و پیاز

با این که شاید این درمان ساده به نظر تعجب آور باشد، اما هم سیر و هم پیاز می توانند در بهبود سلامت، قلب بسیار موثر باشند؛ هر دوی آن ها دارای آلیسین هستند – که برای کاهش کلسترول مضر بدن به نام LDL و بهبود سطح کلسترول مفید بدن یعنی HDL بسیار موثرند. تعادل کلسترول در گردش خون در رگ ها می تواند دلیل بنیادی تصلب شرایین باشد؛ بنابراین اگر شما همیشه سیر و  پیاز را در غذاهای خود استفاده کنید می توانید مطمئن باشید که از راه درستی برای بهبود سلامتی قلب تان استفاده کرده اید.

روغن ماهی و روغ زیتون

اگرچه این دو نوع روغن در درمان های مشابه برای بهبود سلامتی، استفاده نمی شوند، اما هنگامی که سخن از سلامتی قلب باشد این دو روغن می توانند بسیار مفید و موثر باشند. بسیاری از روغن های گیاهی رایج، حاوی میزان زیادی از اسید های چرب امگا ۶ هستند که همان کلسترول مضر بدن می باشند؛ اما روغن ماهی و روغن زیتون هر دو می توانند باعث کاهش التهابات در سیستم قلبی عروقی و کاهش فشار وارده روی قلب شوند.

آجیل ها و بذر کتان

آجیل ها و بذر کتان سرشار از امگا ۳ هستند. همانطور که در بالا توضیح دادیم می تواند بر کاهش یا تعادل سطح کلسترول بدن تاثیر چشمگیری داشته باشد و بدین تریب از پیشرفت تصلب شرایین جلوگیری کند. با این حال بذر کتان نیز که حاوی فیبر می باشد نیز می تواند یک موضوع جداگانه باشد که در پایین با جرئیات بیشتر آن را توضیح خواهیم داد.

همچنین بخوانید :  درمان گیاهی گال یا جرب

سندرم کرونری حاد

میوه‌ها، سبزیجات و حبوبات

تقریبا هر نوع میوه، سبزیجات و حبوباتی که مصرف کنید، می تواند با میزان فیبری که دارد برای سلامتی شما مفید باشد. فیبر نه تنها برای کمک به متعادل سازی فعالیت سیستم معده، روده و گوارش، نقش اساسی ایفا می کند، بلکه می تواند کلسترول مضر بدن را از دیواره ی رگ ها پاک کرده و آن ها را از سیستم گردش خون حذف کند؛ بدین ترتیب  این ترکیبات می توانند باعث بهبود و سلامت قلب شما شوند. علاوه بر فیبر موجود در این خوراکی ها، این غذا ها سرشار از آنتی اکسیدان، فلاونوئید، پتاسیم و ویتامین B بسیاری می باشند که به روش های دیگری می توانند به بهبود سلامتی بدن ما کمک کرده و باعث ایجاد فشار کمتر به سیستم قلبی عروقی بدن ما شوند.

دوری از چربی‌های اشباع و ترانس

این انواع چربی های مضر بیشتر در غذاهای فرآوری شده و حاضری، غذا های سرخ شده، گوشت های چرب و تقریبا همه ی فست فود ها یافت می شوند. این غذا ها اغلب می توانند باعث افزایش خطر حملات قلبی شوند و خیلی تعجب آور نیست که با وارد شدن این چربی ها به غذاها و محصولاتمان در سراسر جهان و گسترش غذاهای حاضری و ارزان قیمت در چند دهه ی اخیر خطر ابتلا به سندرم کرونری حاد افزیش یافته است.

شکر و گندم

برقراری شاخص استفاده ی کم از گلیسمیک نیز می تواند به جلوگیری از سندرم کرونری حاد کمک کند؛ زیرا حملات قلبی، اغلب با بیماری دیابت و عدم توانایی کنترل مقدار و جاری شدن قند در خون ارتباط تنگاتنگی دارند. میزان بالای قند و شکر باعث آسیب به رگ های خونی می شوند که در نتیجه ی آن کبد به تولید و آزاد سازی کلسترول بیشتری برای ترمیم این رگ های خونی آسیب دیده، نیاز دارد. کلسترول به دور رگ ها می چسبد، جلوی کار کردن آن ها را می گیرد و در نتیجه ی آن، تصلب شرایین و درنهایت سندرم کرونری حاد به وجود می آید.

هشدار

بیماری سندرم کرونری حاد یک بیماری بسیار جدی است که در اغلب موارد باعث به خطر افتادن زندگی افراد می شود؛ بنابراین اگر شما نیز گمان می کنید که حتی اندکی به این شرایط دچار هستید و یا علائمی از سندرم کرونری حاد (حملات قلبی) را داشته اید، باید به سرعت به متخصص مراجعه کنید. برطرف کردن سریع این مشکل می تواند شامل استفاده از آسپرین- یک رقیق کننده ی خون است که می تواند مانع از حمله ی قلبی شود- باشد؛ اما بهتر است سریعا به بیمارستان مراجعه کرده و تحت درمان های بیشتر قرار بگیرید و با پزشک خود در مورد درمان های خانگی مشورت کنید تا بتوانید از آن پیشگیری کنید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *