تغذیه و تناسب اندامورزش

تمرینات صبحگاهی که فول شارژتان می کند

ورزش فقط برای کالری‌سوزی و قوی‌تر شدن عضلات نیست؛ می‌توانید از تمرینات صبحگاهی و حرکات ورزشی مختلف برای افزایش سطح انرژی و بالا بردن کارایی خود در طول روز بهره ببرید؛ اما بهترین ساعت برای انجام فعالیت‌های ورزشی چه زمانی است؟ هرگاه که احساس کردید وقت دارید، همان لحظات، بهترین زمان است.

اگر دقت کرده باشید، یکی از مشکلاتی که ورزش کردن در هنگام ظهر و عصر دارد این است که همیشه یا کاری پیش می آید یا اینکه خودتان کار داشته و نمی توانید ورزش کنید؛ البته ناگفته نماند که ورزش کردن دیر هنگام نیز مشکلات خاص خودش را داشته و نیاز به انرژی بیشتری دارد.

به نظر ما صبح ها بهترین زمان برای انجام ورزش است، می توانید ورزش کردن را از ساعت ۶ صبح شروع کنید و به همه کارهای تان برسید و به موقع سرکار خود حاضر شوید.

چرا ورزش صبحگاهی تا این حد ارزشمند است؟

باعث سلامت قلب می شود.

بهتر از قبل به خواب می روید.

با مصرف یک فنجان قهوه اسپرسو برابری می کند.

باعث بهبود عملکرد مغز و بدن فرد می شود و تا چند ساعت کارایی فرد افزایش می یابد.

باعث کاهش وزن شده و در ساعات باقی مانده روز به کنترل اشتهای شما کمک می کند.

انرژی بیشتری دارید و به خاطر ترشح هورمون اندورفین احساس شادی بیشتری می کنید.

با این تمرینات صبحگاهی، فول انرژی شوید

بعد از اینکه از رختخواب بیرون آمدید، این تمرینات صبحگاهی را انجام دهید تا انرژی شما چند برابر شود:

۳۰ ثانیه درجا بزنید

ابتدا تمرین صبحگاهی را با کمی درجا زدن شروع کنید؛ این راهی فوق العاده برای افزایش متابولیسم و گرم کردن بدن است؛ با این تمرین بعد از چند ساعت خواب، آرام آرام یخ بدن تان باز شده و شدت جریان خون در دست ها و پاهای تان بیشتر می شود؛ با این ۳۰ ثانیه درجا زدن، مفاصل شما آماده انجام حرکات ورزشی بعدی خواهد شد. بعد از این ۳۰ ثانیه، ضربان قلب شما افزایش یافته و نسبت به قبل سریع‌تر نفس می کشید.

۳۰ ثانیه انجام حرکت ضربه گربه

برای انجام حرکت گربه، کمی پشت تان را خم کنید و یکی از پاهای خود را بالا بیاورید؛ همزمان با پا، دست ها را نیز بالا آورده و موازی با هم به سمت جلو بکشید.

حالا این حرکت را برای پای دیگر نیز تکرار کنید؛ اگر از انعطاف بدنی خوبی برخوردار هستید، سعی کنید پاهای خود را به دست های تان برسانید؛ اگر قدرت چنین کاری را ندارید، نگران نباشید، پاهای تان را فقط تا جایی که احساس راحتی می کنید بالا بیاورید.

انجام این حرکت، باعث کشش عضلات همسترینگ و کمر خواهد شد؛ این تمرین را تمرین ترکیبی می نامیم، زیرا انجام آن، گروهی از عضلات بدن را درگیر می کند.

۳۰ ثانیه انجام حرکت زانو بالا قدم زدن

حالا می خواهیم تمرینات را با بالا آوردن زانوها ادامه دهیم. این حرکت بسیار شبیه رژه رفتن نظامی است؛ اگر مدت طولانی است که ورزش نکرده اید، بهتر است در هنگام انجام حرکت، زیاد پای تان را بالا نیاورید، اما به مرور زمان و بعد از گذشت یک تا دو هفته، کمی پای خود را بالاتر بیاورید.

تمریناتی نظیر حرکت زانو بالا قدم زدن، به افزایش متابولیسم بدن کمک بسیاری خواهد کرد؛ علت این افزایش نیز بزرگی عضلات پاها است، عضلات پاها نسبت به دست ها بزرگتر بوده و بنابراین گرما و انرژی بیشتری تولید می کند.

۳۰ ثانیه اسکوات

به عنوان حرکت بعدی، بهتر است دستان تان را بالا گرفته و اسکوات بزنید؛ ابتدا پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید به صورتی که نوک انگشتان پا به سمت جلو باشد، سپس کمی روی پاهای تان بنشینید و دست خود را در راستای مفصل شانه بالا بیاورید.

اگر در انجام این ورزش تازه کار هستید بهتر است زیاد خم نشوید، اما کمی که حرفه ای تر شدید، سعی کنید پاهای تان زاویه ۹۰ درجه تشکیل دهد؛ این حرکت نیز یکی از حرکات ترکیبی بسیار مفید است که زانوها، لگن و شانه ها را به صورت همزمان درگیر خواهد کرد.

۳۰ ثانیه طناب زدن

لازم نیست برای انجام این حرکت حتماً از طناب استفاده کنید، کافی است به صورت فرضی طنابی را در دست گرفته و وانمود کنید که در حال طناب زدن هستید؛ سعی کنید در حین انجام حرکت، وزن بدن تان بر روی پشت پا قرار گیرد.

ابتدا با سرعت پایین، این تمرین را انجام داده و بعد از مدتی سرعت انجام حرکات را بیشتر کنید؛ طناب زدن یکی از بهترین و موثرترین تمرینات هوازی محسوب می شود که برای چالشی‌تر شدن آن می توانید ارتفاع پرش های تان را بیشتر کنید.

۳۰ ثانیه حرکت لانگز

برای انجام حرکت، ابتدا پای راست خود را یک قدم جلوتر گذاشته و زانوی پای چپ تان را خم کنید (دقت کنید که وزن تان بر روی زانوی عقبی باشد)؛ سپس به عقب برگشته و پای خود را عوض کنید و این بار، پای چپ تان را جلو بیاورید.

حرف آخر

گروه فیتامین همچنان تاکید دارد که راز تناسب اندام، در انجام منظم ورزش (برنامه ورزشی مناسب)، داشتن رژیمی متعادل و سالم و پرهیز از بی‌تحرکی نهفته است؛ پس با انجام تمرینات صبحگاهی که در این مقاله آورده شد، سرحال و پرنشاط شوید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *