تغذیه و تناسب اندامخواص میوه ها

فواید کدو تنبل و ارزش غذایی آن

پاییز از راه رسیده و برگ‌های درختان در حال رنگ عوض کردن است. یواش‌یواش باید لباس‌های نرم و گرم‌مان را از درون کشوها و کمد‌ها در آوریم و واکسی هم به چکمه‌های چرمی‌مان بزنیم. کدو تنبل یکی از میوه‌هایی است که با دیدن آن یاد فصل پاییز می‌افتید و به خصوص در جشن هالووین می‌توانید در بسیاری از شهرهای جهان کدوهای تزیین‌شده را مشاهده کنید. اما کاربرد کدو تنبل فقط به تزیین جشن‌های هالووین ختم نمی‌شود؛ این میوۀ نارنجی‌رنگ سرشار از مواد مغذی بوده و مصرف آن می‌تواند بسیار برای سلامتی مفید باشد. در ادامه به بررسی ارزش غذایی کدو تنبل و نحوه نگهداری آن می‌پردازیم.

ارزش غذایی کدو تنبل

انواع کدو تنبل

به گزارش گیاه یاب به نقل از «ومنز‌هلث» بیش از ۴۰ نوع کدو تنبل وجود دارد که شاید انتخاب از میان آنها کمی دشوار باشد. اما اغلب کشاورزان و مزرعه‌داران هنگام فروش این میوه با برچسب‌های مختلفی به شما راهنمایی می‌کنند تا بهترین کدو تنبل مورد نیازتان را خریداری کنید.

فصل کدو تنبل

کدوهای هالووین معمولا در ماه‌های مرداد و شهریور برداشت می‌شوند و کشاورزان سعی می‌کنند تا هنگام مراجعه مردم برای خرید کدوها، آنها را در شرایطی مناسب تا ماه‌های مهر و آبان نگهداری کنند. به یاد داشته باشید که کدو تنبل پس از بُرش خوردن سریعتر فاسد می‌شود.

نحوه نگهداری کدو تنبل

کدوها را می‌توانید به مدت یک ماه در محیطی خنک، خشک و تاریک نگهداری کنید. پس از برش زدن کدو، قسمت‌های آن را به خوبی با سلفون پوشانده و درون یخچال بگذارید.

ارزش غذایی کدو تنبل

به گزارش وزارت کشاورزی ایالات‌متحده، یک فنجان کدو تنبل خام حاوی ۳۰ کالری، ۸ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم قند، ۱ گرم فیبر و ۱ گرم پروتئین است. کدو تنبل ۱۷۹ درصد از نیاز روزانۀ شما به ویتامین آ را تأمین می‌کند که برای سلامت بینایی و پوست بسیاری ضروری می‌باشد. همچنین ۱۷ درصد از نیاز روزانۀ شما به ویتامین ث توسط این میوه تأمین می‌شود که برای تقویت سیستم ایمنی بدن به خصوص در فصل‌های سرد سال مفید است. (یک فنجان از کنسرو کدو تنبل دارای ۸۳ کالری بوده و ۲۰ گرم کربوهیدرات و ۷ گرم فیبر دارد.)

دانه‌های کدو

۲ قاشق غذاخوری از دانه‌ها یا همان تخمه‌های کدو تنبل (حدودا ۸۵ دانه) حاوی ۱۲۶ کالری، ۵ گرم پروتئین، ۵ گرم فیبر، ۵ گرم چربی و ۱۵ گرم کربوهیدرات است. همچنین می‌توانید با مصرف این دانه‌ها، ۱۹ درصد از نیاز روزانۀ خود به روی و منیزیم را تامین کنید که برای کمک به هضم و عملکرد مطلوب عضلات مفید هستند.

منبع:‌ گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *