درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

در هر دقیقه، ۱۰۰ میلیون سلول در بدن انسان متولد می‌شوند!

اعضا و بخش‌های مختلفی که بدن ما را می‌سازند، با سرعت‌های مختلفی درحال تغییر و تجدید خودشان هستند. در این گردش دائمی، پوشش معده همیشه زودتر از بخش‌های دیگر بدن تجدید می‌شود و قسمت‌های خاصی هم هستند که تا پایان عُمر مانند روز تولد همراه با ما باقی می‌مانند.

در طول زندگی و گذران عُمر، تعدادی نورون جدید به بخش‌های خاصی از مغز اضافه می‌شود، اما بخش اصلی نورون‌های مغزی هر فردی، قبل از تولدش شکل گرفته است. درواقع، نورون‌ها تا پایان عُمر همان‌طور باقی می‌مانند و تنها ارتباطات بین نورون‌ها که خاطرات را مانند مدارهایی ذخیره می‌کنند، دائما درحال تغییر هستند.

ساختار تجدید بدن

۲ تا ۹ روز: پوشش یا بافت معده؛ اپیتلیوم روده نسبتا سریع‌تر از همه بخش‌های دیگر بدن خودش را بازسازی و تجدید می‌کند، چون در معرض تماس با اسید معده و صفرا قرار دارد.

۷ روز: جوانه‌های چشایی؛ جوانه‌های چشایی حدودا بین ۱۰ تا ۵۰ سلول حسی دارند که هر کدام به‌صورت هفته‌ای تجدید می‌شوند و سلول‌های کاملا جدیدی جای سلول‌های قبلی را می‌گیرند.

۲ تا ۳ هفته: ریه‌ها

۲ تا ۴ هفته: لایه بیرونی پوست (اپیدرم)

۴ ماه: سلول‌های قرمز خون؛ جالب است بدانید که در هر دقیقه، ۱۰۰ میلیون سلول در بدن انسان متولد می‌شوند، درحالی که ۱۰۰ میلیون سلول دیگر از بین می‌روند.

۶ ماه: ناخن‌ها

۲ تا ۷ سال: موها؛

روزانه ۱۰۰ تار موی هر فردی می‌ریزد و ۱۰۰ تار جدید جایگزین تارهای قبلی می‌شود. ۱۰ سال: اسکلت بدن ۱۵ سال: عضله‌ها ۲۵ سال: سلول‌های چربی؛ شاید فکر می‌کردید که سلول‌های چربی دائما درحال تکثیر و تغییر هستند، اما درواقع منبسط و منقبض می‌شوند.

در طول تمام زندگی: تنها سه قسمت در بدن هستند که از زمان تولد تا مرگ با انسان باقی می‌مانند: لنز چشم‌ها، بخش اساسی مغز و نیمی از قلب.

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *