داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

درمان های خانگی مختلف برای دردهای مختلف

دمنوش آویشن ، درمان سرماخوردگی تابستانی

در برخی منابع طب سنتی آمده است، برخی از سرماخوردگی ها (زکام) بر اثر عوامل خارجی که گرمایی هستند ایجاد شده، در نتیجه باعث خارج شدن رطوبت های مغز به سمت بینی و حلق می شوند مانند قرار گرفت در آفتاب یا نزدیک بودن به آتش، بوئیدن چیزهای گرم مثل مشک و زعفران یا خوردن خوراکی های گرم مثل خردل، سیر، پیاز و ….. یا مالیدن روغن های گرم که دارای علایم احساس خارش و سوزش در بینی، سرخی چشم ها و صورت و گاهی تب هستند.

برای درمان سرماخوردگی های تابستانی، آویشن دم کنید. آویشن سرشار از “فنول” و یک ضدعفونی کننده ی موثر است که با بیماری های مجاری تنفسی مقابله می کند. متخصصان معتقدند این گیاه در درمان التهاب مجاری تنفسی بسیار موثر است.

به این منظور، دو قاشق چای خوری آویشن را در یک فنجان آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. محلول را صاف و روزانه سه مرتبه از آن میل کنید.

درمان جای جوش با عصاره ی لیموترش

سلامت و طراوت پوست از جمله معیارهای زیبایی در کشورهای مختلف دنیاست، این در حالی است که افراد بسیاری به دلایل مختلف دچار مشکلات پوستی هستند. یکی از این موارد، جای جوش و آکنه هاست. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که صورتتان جوش می زند و جای آن نیز پوستتان را کدر می کند، توصیه می کنیم عصاره ی لیمو ترش را امتحان کنید. به این منظور، آب لیموترش تازه را به پوست صورت به خصوص نقاط تیره رنگ بمالید و صبر کنید تا پوست کاملا آب لیمو را جذب کند، سپس پوستتان را با آب سرد بشوئید.

چای سیاه، عفونت چشم را درمان می کند

در فصل تابستان که فصل مسافرت و تغییرات آب و هوایی است، بسیاری از عوامل بیماری زا مانند ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها ممکن است سیستم ایمنی بدن را مورد حمله قرار دهند و باعث عفونت های مختلف شوند. یکی از رایج ترین این عفونت ها ، عفونت چشم یا عفونت ملتحمه است که به غشای چشم آسیب زده و باعث خارش و قرمزی می شود.

شما با یک فنجان چای تازه دم و بدون عطر می توانید این عارضه را درمان کنید چای یک ضدعفونی کننده ی قوی است. باید اجازه دهید چای سرد شود، سپس یک تکه پارچه ی نخی یا پنبه را به آن آغشته کنید و روی چشم بمالید یا به طور مستقیم چشم خود را با آن بشوئید. چایآویشن وحشی نیز کمپرس موثری برای درمان عفونت چشم است.

منبع: مجله نیک ونو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *