تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

حداکثر چه میزان کاهش وزن در یک ماه می توان داشت؟

بی شک یکی ازاصلی ترین رازهای طول عمرزیاد، داشتن تناسب اندام است، چون که نداشتن اضافه وزن احتمال ابتلا به امراض قلبی و عروقی، دیابت وچربی خون را بشدت کاهش می دهد و موجب افزایش طول عمر می گردد به همین خاطربسیاری ازافراد چاق درفکر این هستند که سریعا وزن خودرا کاهش دهند و لاغرشوند. در این مطلب از مجله اینترنتی عطارباشی بررسی خواهیم کرد که میزان کاهش وزن در ماه حداکثر چقدر می تواند باشد.

کاهش وزن اشخاص در سه شکل احتمال داردصورت بگیرد، اول ازبین رفتن توده چربی، دوم ازدست دادن آب بدن و سوم ازدست رفتن عضلات بدن که همانطور که میدانید فقط یکی ازاین موارد می تواند یک کاهش وزن استاندارد و نرمال محسوب شود.

میزان کاهش وزنمیزان کاهش وزن در یک ماه

میزان کاهش وزن در حالت عادی میبایست در هفته نیم تا یک کیلوگرم ودر ماه تقریبادو الی چهارکیلوگرم صورت گیرد که این میزان کاهش وزن درصورتی که ازتوده چربی باشد، درلاغری مؤثر و بدون برگشت خواهد بود.

درصورتی که شخصی به هرعلتی با کاهش وزنی مواجه شود که ازآب بدن وی کم شده باشد، تاثیری درشرایط شخص نخواهد داشت، علاوه برآن، درصورتی که ازطریق رژیم های اشتباه اقدام به کاهش وزن کند، به صورتی که بافت عضلات خودرا ازدست بدهد، با به هم ریختن نحوه سوخت و ساز بدن، وزن سابق شخص دوباره برگشته و حتی احتمال داردبا افزایش وزن بیشتری نسبت به سابق مواجه شود.

درصورتی که شخصی مشکلات کلیوی، کبدچرب یادیابت داشته باشد، روی شیوه لاغری او نیز موثر خواهد بود، همچنین، نسبت به وزن وسن اشخاص هم احتمال دارد فرآیند لاغری تغییرکند، درحقیقت رژیم غذایی استاندارد که توسط متخصصین این رشته ارائه می شود، به وضعیت جسمانی افراد بستگی دارد.

میزان کاهش وزن
دراغلب رژیم های ایرانی که موجب چاقی می شود، علتش استفاده چربی بیش ازسهم توصیه شده است، چربی علاوه برآن که غذا راخوشمزه می کند، سیرکننده نیز است به همین جهت چه درتهیه غذا درمنزل وچه درآشپزخانه های خارج ازمنزل، بیشتر استفاده می شود. ازلحاظ قیمت نیز، مصرف چربی ها مقرون به صرفه است. به همین علت هم مردم کشور ما از میزان مصرف بالای چربی برخوردار هستند.
منبع: بیرکلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *