تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

نقش نوشابه های رژیمی در کاهش وزن افراد چاق

احتمال دارد بسیار عجیب به نظر آید؛ ولی حقیقت این است که غذاهای رژیمی بیشتر از آنکه باعث کاهش وزن بشوند موجب افزایش می شوند. بر اساس دستاوردهای جدید به دست آمده از آخرین پژوهش های صورت گرفته، رژیم های دراصطلاح مدرن نوعی سردرگمی دربدن به وجود می آورند؛ موضوعی که درنهایت خطر ابتلا به چاقی و دیابت را افزایش می دهد. دراین مطلب از مجله اینترنتی بیر کلیک به تاثیر نوشابه های رژیمی در رژیم لاغری افراد چاق می پردازیم. باما همراه باشید!

علت بروز چنین اتفاقی این است که در خوراکی های کم کالری ونوشیدنی های بدون قند هیچ نوع ماده طبیعی وجود ندارد. به عبارت ساده تر، بدن شمانوشیدنی را دریافت می کند که هم اندازه نوشیدنی های معمولی رایج شیرین است، طعمی که موجب می شود درسوخت وساز بدن تغییری به وجود نیاید. این حالت درشرایطی پیش می آیدکه عموم مردم براین باورند که، نوشیدنی ها وغذاهای رژیمی عملکرد سیستم سوخت وساز بدن راتحت تأثیر قرار می دهند.

تاثیر نوشابه های رژیمی
ادعای شرکت ها و تولیدکننده های محصولات رژیمی ازجمله نوشیدنی هااین است که قندخوراکی ها را کاهش و میزان کالری آنها را ارتقاء داده اند که باعث سیر شدن زودهنگام می شود؛ ولی حقیقت این است که چنین خوراکی هایی موجب سردرگمی مغز می شوند و هیچ تأثیری دردست کشیدن از غذا ایفا نمی کنند.

این حالت در مورد سایر خوراکی هایی که با نام رژیمی به فروش می رسند اما به اندازه نمونه های معمولی رایج شیرین هستند نیز اتفاق می افتد. آشکارترین نمونه چنین محصولانی ماست ها و شیرهای کم چرب درعین حال با شیرینی بالا هستند. به همین جهت، اگر قصد لاغری دارید، گول تبلیغات و ادعای شرکت های تولیدکننده موادغذایی رژیمی را نخورید، زیراکه تنها خودتان را بیشتر و بیشتر در معرض چاقی و دیابت قرار داده اید.

منبع :بیر کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *