تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزن

آیا دارچین یک کاهش دهنده وزن است؟

مقاله در یک نگاه

دارچین، از پوست داخلی درخت دارچین به دست می آید و داروی مناسبی برای کاهش وزن محسوب می شود. وقتی دارچین هضم می شود، جذب گلوکز را در روده ها کاهش می دهد و تولید انسولین را تحریک می کند. این وضعیت، موجب کاهش جذب گلوکز خون و افزایش تولید انسولین می شود. این فرآیند که موجب تعدیل سطح گلوکز می شود، به طور غیر مستقیم بر کاهش وزن اثر می گذارد.

القاب مختلفی در زبان عبری و ایتالیایی به دارچین داده شده که از جمله می توان به “گیاه ادویه ای معطر و “لوله های کوچک” اشاره کرد. چینی ها در نوشته های خود از دارچین به عنوان بخش مهمی از فرهنگشان اشاره کرده اند. این ادویه در ابتدا در چین آنچنان با ارزش بود که با نقره معامله می شد. امروزه، ما از این ادویه ی معطر در غذاهای مختلف و شیرینی جات استفاده می کنیم. اما بسیاری از ما از خواص آن در کاهش وزن اطلاعی نداریم.

دارچین، از پوست داخلی درخت دارچین که بیشتر در مناطقی چون سریلانکا، برزیل، اندونزی، ویتنام و چین رشد می کند، به دست می آید. پس از ۶ تا ۸ ماه که این درخت به رشد خود رسید، بریده می شود و تنها قسمت کنده ی آن نگه داشته می شود تا به آن اجازه ی رشد مجدد دهد. پس از آن، دارچین از پوست درخت جدا، خشک و برای صادرات، بسته بندی می شود.

مقابله با چربی ها

چندین مطالعه بر روی خواص کاهش وزن دارچین انجام شده اند. یکی از خواص بی نظیر آن برای درمان دیابت نوع ۲ است که اغلب از چاقی حاصل می شود. وقتی دارچین هضم می شود، جذب گلوکز را در روده ها کاهش می دهد و تولید انسولین را تحریک می کند. این وضعیت، موجب کاهش جذب گلوکز خون و افزایش تولید انسولین می شود. این فرآیند که موجب تعدیل سطح گلوکز می شود، به طور غیر مستقیم بر کاهش وزن اثر می گذارد.

مطالعات

در مطالعه ای که با عنوان “دارچین، گلوکز و چربی بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ را بهبود می بخشد” نتایج حاصل نشان داد که مصرف ۱، ۳، یا ۶ گرم دارچین در روز، گلوکز سرم خون، تریگلیسیرید، کلسترول LDL و کلسترول کلی را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش می دهد و افزایش دارچین به رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، فاکتورهای خطری را که با دیابت و بیماری های قلبی در ارتباط است، از بین می برد. در مطالعه تاثیر دارچین بر روی تجمع گلوکز خون پس از قاعدگی، در افراد چاق و با وزن متعادل، نشان داده شد که دارچین در تعدیل پاسخ گلوکز پس از قاعدگی در افراد چاق و با وزن متعادل، بسیار مفید است.

در حال حاضر محققان به وضوح به این نتیجه دست یافته اند که دارچین، غلظت قند خون را کاهش می دهد و حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد. وقتی قند کمتری به عنوان چربی ذخیره شود، کاهش وزن بیشتری نیز رخ می دهد.

سعی کنید به برنامه ی غذایی خود دارچین بیافزایید و ورزش کنید. این ماده ی غذایی مفید را می توانید با میوه، بلغور جو دو سر و چای خود مصرف کنید و از خواص بی نظیر آن بهره ببرید.

منبع: برنافیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *