آشپزیپیش غذا و دسر

طرزتهیه پیناکولادا یک نوشیدنی خانگی تابستانی

خیلی شیک و مجلسی

مواد لازم پیناکولادا

آناناس

شیر

پودر نارگیل

عسل

طرزتهیه پیناکولادا

اگر عزیزی دارید که میخواهید وی را با یک نوشیدنی خیلی خاص، هیجان زده کنید، توصیه ویژه ما «پینا کولادا» هست. تهیه کردنش کمی وقت میخواهد و گرچه پول. پس این نوشیدنی را بگذارید جزء گران هایي که فقط برای خاص ها درست میکنید. اول باید یک آناناس بخرید.

هرچه رنگ آناناس رو به زردی و قهوه اي باشد، یعنی رسیده تر هست. آن هایي که سبزتر میباشند، هم نارسند و هم تقریبا به شغل ما نمی‌آیند. اصلا هم به حرف این و آن که میگویند آناناس را فقط باید با وسیله هاي خیلی مخصوصی خرد کرد و اگر آن ابزار را نداشته باشید یا اگر حرفه اي نیستید، حتما خراب میکنید، گوش نکنید. با یک چاقوی تیز ولی بزرگ سر آناناس را ببرید که بعدا بعنوان در میوه که به شکل ظرف درش می آورید، بهره گیری کنید.

بعد داخل آناناس را سر فرصت، با کمک چاقو و قاشق «همین قاشق هاي معمولی غذاخوری» آرام آرام بتراشید. طوری که تا انتهای آناناس را خالی کنید و دیواره آن بماند تا بعدا درونش نوشیدنی عجیب پینا کولادا را بریزید.

از همان موقع همه ي را بگذارید در یخچال تا خنک شود و بعد سریع تر بتوانید از انها بهره گیری کنید. آناناسی راکه از داخل میوه جدا کرده اید؛ در همزن یا با کمک هر وسیله دیگری یکدست کنید و بعد شیر و پودر نارگیل یا روغن به آن اضافه کنید. طوری که مثلا دوسوم ظرف آناناس، آب آن باشد و مابقی هم شیر.

ولی هیچ کدام از این مقدارها که قانون ندارد. همه ي چیز را طبق طبع و میلتان تنظیم کنید. اگر میگوییم پودر نارگیل باشد، به این دلیل هست که در اصل باید شیرنارگیل بگیرید ولی ما که هرچه گشتیم، پیدا نکردیم، مغازه دارانی هم که کلا اسمش را شنیده بودند، گفتند گران هست و باید بروید سراغ سوپری ها یا شیرینی فروشی هاي خیلی خیلی باکلاس. ما هم بی خیالش شدیم و با همان پودر نارگیل کار را تمام کردیم و مفید هم شد.

راستی، یک یا دو قاشق عسل هم به آن اضافه کنید تا آن طعم تند و تیز آناناس را بگیرد و کمی ملس شود. حالا کلا مخلوط را داخل همان ظرف آناناس از گذشته آماده شده بگذارید و بعد درش را هم که همان سر سبز آناناس هست رویش بگذارید و یک نی بزرگ هم داخل ظرف. واقعا از خوشمزگی و خاص بودن چه انتظار ویژه اي دارید؟

منبع: پارس ناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *