تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ای

خوردن سیب زمینی سرخ شده خطر مرگ را افزایش می دهد

مطالعه‌ای که در مجله‌ی آمریکایی Clinical Nutrition منتشر شد، نشان داد که خوردن انواع سیب زمینی سرخ شده دوبار در هفته می‌تواند خطر مرگ را در افراد افزایش دهد.

سیب زمینی سرخ شده

به گزارش عطارباشی به نقل از «تودی» در این مطالعه ۴۴۰۰ بزرگسال که سیب زمینی سرخ شده مصرف می‌کردند و سن آنها بین ۴۵ تا ۷۹ سال بود، در طول هشت سال مورد بررسی قرار گرفتند. تا پایان این مطالعه ۲۳۶۶ نفر از این شرکت‌کنندگان جان خود را از دست دادند.

محققین می‌گویند که مصرف سیب زمینی سرخ شده دوبار در هفته، خطر مرگ را تا بیش از دو برابر افزایش می‌دهد. جالب است بدانید که مشکل سیب‌زمینی‌ها نیستند، زیرا مصرف سیب زمینی آب‌پز، پخته یا به صورت پوره چنین خطری را به وجود نمی‌آورند. مشکل فقط سیب زمینی سرخ شده است.

البته مشخص است که اغلب افراد سیب زمینی سرخ شده را غذایی سالم نمی‌دانند، اما آیا تصور می‌کردید که مصرف آن حتی برای دوبار در هفته بتواند انقدر خطرناک باشد؟ متاسفانه بسیاری از افراد عادت دارند که سیب‌زمینی سرخ شده را بعنوان یک چاشنی در کنار وعده‌های غذایی خود میل کنند. چنین عادتی بسیار خطرناک بوده و مطمئنا مشکل‌ساز خواهد شد.

در این مطالعه به طور دقیق مشخص نشده است که عامل اصلی بین افزایش خطر مرگ و مصرف سیب زمینی سرخ‌شده چیست، اما اغلب سیب‌زمینی‌های سرخ شده حاوی مقادیر زیادی از نمک و چربی هستند که هردو می‌توانند خطرناک باشند. همچنین ممکن است افرادی که به طور منظم سیب‌زمینی‌سرخ‌شده مصرف می‌کنند، به طور کلی رژیم نامناسب و ناسالمی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *