داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

دمنوش های گیاهی برای درمان زخم معده

زخم معده عارضه‌ای است که می‌تواند به دلایل مختلفی مانند عفونت، التهاب، تغذیه‌ی نامناسب خصوصا نوشیدن زیاد نوشیدنی‌های الکلی به وجود آید. شما می‌توانید برای درمان گیاهی زخم معده از دمنوش‌های سنتی استفاده کنید، اما حتما برای انجام اینکار با پزشک خود و متخصص طب سنتی مشورت کنید. در ادامه به معرفی بهترین دمنوش‌ها برای درمان گیاهی زخم معده می‌پردازیم. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

درمان گیاهی زخم معده

دمنوش کاکوتی

خواص

از این دمنوش به عنوان آنتی بیوتیک قوی، ضد شب ادراری، رقیق کننده خون، بادشکن و ضد نفخ، ضد حساسیت و سرفه، خلط آور و مفید برای درد سینه و آزاد کردن اخلاط، ضد نقرس و به تاخیر انداختن عادت ماهانه زنانه مفید می‌باشد.

این نوشیدنی بسیار خوش طعم برای رفع خستگی، درمان گیاهی زخم معده و ضد عفونی کننده بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طرز تهیه

کاکوتی       سه قاشق غذاخوری

عسل         دو قاشق مربا خوری درهر لیوان

آب جوش     چهار لیوان

کاکوتی را به همراه آب جوش در قوری چینی بریزید و آن را به مدت سی دقیقه روی حرارت ملایم دم کنید، سپس دم کرده را در یک لیوان و یا فنجان بزرگ بریزید و عسل را به آن اضافه کنید و بهم بزنید تا کاملا حل شود و به آرامی آن را میل کنید.

دمنوش زرشک

زرشک درختچه‌ای تیغ دار به طول ۱ تا ۵ متر است و چوب آن به رنگ قرمز، قهوه‌ای یا زرد است و برگ‌های آن بیضی شکل با دانه‌های اره‌ای و میوه اش قرمز رنگ و ترش مزه است.

همه‌ی بخش‌های گیاه از جمله میوه، برگ، ریشه، پوست ریشه، ساقه و گل آن مورد استفاده دارویی قرار میگیرد.

خواص

 دمنوش زرشک برای درمان ورم و زخم معده و روده مناسب است همچنین جهت درمان اسهال‌های خونی یا زخم روده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به دلیل وجود ویتامین B فراوان در زرشک، دم کرده میوه آن در پیشگیری از سرماخوردگی نقش بسزایی دارد و دمنوش این گیاه ادرار آور، غلط آور و برای خوش بو شدن دهان نیز مورد مصرف قرار می‌گیرد.

موارد منع مصرف

خانم‌های باردار از مصرف این دمنوش خوداری کنند، زیرا میزان مصرف بالای این گیاه به مدت طولانی می‌تواند سبب ناراحتی معده و روده‌ها شود و مانع از جذب ویتامین B کافی در بدن شود.

طرز تهیه

زرشک آب گیری تازه   ۵۰ گرم

عسل                       ۲ قاشق مربا خوری در هر لیوان

آب جوش                  ۳ لیوان

زرشک‌ها را تمیز کنید و به همراه آب جوش روی حرارت قرار دهید و پس از آنکه به جوش آمد حرارت را ملایم کنید و اجازه دهید محلول به مدت ۳۰ دقیقه دم بکشد سپس دم کرده را در یک لیوان و یا فنجان بزرگ بریزید و عسل را به آن بیافزایید و بهم بزنید تا کاملا عسل حل شود و به آرامی این نوشیدنی خوش رنگ و پر خاصیت را میل کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *