داروهای گیاهیروغن هاعطارباشی و طب سنتی

روش‌های استفاده از روغن جوجوبا

افراد زیادی وجود دارند که همواره به دنبال مواد طبیعی برای بهبود زیبایی خود هستند و تا جایی که امکان دارد از محصولات شیمیایی و مضر دوری می‌کنند. یکی از روغن‌های طبیعی و پرخاصیتی که احتمالا با آن آشنا ندارید، روغن جوجوبا است. این روغن در واقع عصاره‌ی دانه‌های درخت جوجوبا میباشد که از درختان بومی جنوب آریزونا، جنوب کالیفرنیا و شمال کشور مکزیک است.

روغن جوجوبا

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲» ویژگی‌های روغن جوجوبا بسیار به روغن پوست انسان شباهت داشته و به همین دلیل است که میتواند انتخابی عالی برای بهبود وضعیت پوست باشد. در ادامه به بررسی چند کاربرد این روغن خواهیم پرداخت.

مرطوب کننده شبانه صورت

استفاده کردن از روغن جوجوبا در طول روز ممکن است پوست‌تان را بیش از حد براق کند، به همین دلیل اغلب افراد از این روغن هنگام شب استفاده می‌کنند. چند قطره از روغن را هنگام شب بر روی صورت و گردنتان بمالید. استفاده از روغن جوجوبا همچنین میتواند برای مبارزه با آکنه بسیار مفید باشد.

مرطوب کننده بعد از حمام

برای جلوگیری از خشک شدن پوست بعد از حمام یا دوش گرفتن، کافیست چند قطره از روغن جوجوبا را بر روی دستان، پاها و سایر قسمت‌های بدن بمالید.

پاک‌کننده آرایش

روغن جـوجوبا انتخابی خوب برای پاک کردن آرایش از صورت و چشم‌ها می‌باشد. چند قطره از روغن را بر روی یک تکه پنبه ریخته و مواد آرایشی را با آن از صورت خود پاک کنید.

خشکی لب

مقداری از روغن جوجوبا را به لب‌های خود بمالید تا خشکی آنها برطرف شود.

درمان خشکی پوشش ناخن‌ها

کافیست مقداری از این روغن را به ناخن‌ها بمالید تا خشکی آنها رفع شود.

درمان شوره سر

موهای خود را با مقداری روغن جوجوبا ماساژ داده یا چند قطره از روغن را به نرم‌کننده‌ی خود اضافه کنید و بعد از شامپو کردن از آن استفاده کنید.

برای اصلاح موها

اگر می‌خواهید صورت‌تان یا پاهایتان را بتراشید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از استفاده از کرم اصلاح، روغن جـوجوبا را به روی پوست بمالید تا نرم و صاف شود.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *