داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

۵ غذا برای کاهش درد فیبرومیالژیا

فیبرومیالژیا یک بیماری ناتوان کننده است. در حال حاضر بیش از ۵ میلیون نفر از مردم جهان به آن مبتلا هستند که بسیاری از آنها زنان می‌باشند. علائم شایع این بیماری آزاردهنده شامل درد مزمن، سفتی عضلات، مشکلات خواب، اضطراب، افسردگی و ناراحتی‌های گوارشی است. متاسفانه داروهای موجود برای این بیماری، چندان تسکین دهنده‌ی این مشکلات و دردهای فیبرومیالژیا نیستند.

 

اینطور که مشخص است بسیاری از مواد غذایی طبیعی می‌توانند در کاهش درد بیماری فیبرومیالژیا موثر باشند. در ادامه به معرفی ۵۵ ماده غذایی که به تسکین درد این بیماری کمک می‌کنند خواهیم پرداخت.

گندم سیاه

مهم‌ترین علائم ناتوان‌کننده‌ی بیماری فیبرومیالژیا، درد عضلانی و خستگی می‌باشند. گندم سیاه حاوی اسید مالیک است که به مبارزه با خستگی و درد عضلانی می‌پردازد، جالب است بدانید گندم سیاه بیشترین مقدار اسید مالیک را در غذاهای خوراکی دارد.

انجیر

این میوه نیز حاوی اسید مالیک است که آن را تبدیل به یک ماده غذایی مناسب برای تسکین درد تبدیل می‌کند. جالب است بدانید انجیر همچنین حاوی آنزیم‌های ضدالتهابی است که به مبارزه با وضعیت‌های التهابی کمک شایانی می‌کند. همچنین بسیاری از بیماران فیبرومیالژیا با کمبود منیزیم و منگنز مواجه هستند. خوشبختانه این دو ماده‌ی معدنی به وفور در انجیر یافت می‌شوند. پیشنهاد میشود انجیر را تازه تهیه و مصرف کنید زیرا بیشترین سطح مواد معدنی و آنزیم‌ها در میوه‌ی تازه‌ی انجیر یافت می‌شود.

اسفناج و سبزی‌های برگدار

همانطور که اشاره کردیم بیماران فیبرومیالژیا اغلب با کمبود منیزیم مواجه هستند، برای جبران این مشکل می‌توانید اسفناج یا سایر سبزی‌های برگدار را مصرف کنید که سرشار از منیزیم هستند. تنها کافیست روزانه یک فنجان اسفناج پخته میل کنید تا علائم خستگی، گرفتگی عضلات، بی‌خوابی و استرس را کاهش دهید.

 

فلفل تند

اگر این فلفل را به طور موضعی برای مفاصل حساس استفاده کنید، ماده‌ی کپسایسین موجود در فلفل تند (چیلی) می‌تواند به کاهش درد فیبرومیالژیا به طور موقت کمک کند. شما می‌توانید کرم‌های مخصوصی که با این ماده ساخته شده‌اند را نیز تهیه کرده و برای مفاصل استفاده کنید. یا می‌توانید به طور سنتی مقداری فلفل را کوبیده و برروی مفصل‌ها بمالید.

آناناس

تنها یک فنجان از میوه‌ی آناناس حاوی مقادیر زیادی از آنزیم‌ها و مواد معدنی است که به تسکین درد کمک می‌کنند. یکی از آنزیم‌های مهم موجود در آناناس بروملین است که به کاهش تورم و التهاب کمک می‌کند. آناناس همچنین سرشار از منگنز است که برای تشکیل کلاژن مورد نیاز بدن ضروری می‌باشد. یک فنجان از آناناس می‌تواند ۱۰۰درصد از نیاز روزانه‌ی شما به منگنز را تامین کند که بسیار برای بیماران فیبرومیالژیا مهم می‌باشد.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *