تغذیه و تناسب اندامنکات سلامتینکته های تغذیه ای

خلق و خوی تان را با این موادغذایی بهتر کنید

اگر سعی کنید برای یک هفته از غذاهای سالم استفاده کنید، احساس شادمانی و انرژی بیشتری خواهید داشت. چرا؟ ویتامین ها، مواد معدنی و فیتوشیمیایی های موجود در میوه ها، سبزیجات و غذاهای کامل به سلول ها کمک می کنند تا کار خود را به خوبی انجام دهند، بنابراین بدن شما می تواند به طور کارآمدتری عمل کند. در واقع، مطالعات اخیر نشان داده افرادی که روزانه هفت وعده یا بیشتر از غذاهای سالم استفاده می کنند، خلق و خوی بهتری دارند و از سلامت روحی بیشتری برخوردار خواهند شد.

لذتی که از خوردن غذا کسب می کنید، تنها به دلیل طعم خوب غذاها نیست بلکه در برخی از غذاها، مواد مغذی وجود دارند که موجب افزایش مواد شیمیایی همچون دوپامین در بدن می شود. این هورمون به افزایش و بهبود خلق و خوی کمک زیادی می کند.

در ادامه ی این مقاله به برخی از مواد بهبود دهنده ی خلق و خو اشاره شده است.

گردو

گردو حاوی اسید لینولئیک آلفا می باشد، یک اسید چرب امگا ۳ که التهاب را برطرف می کند و موجب کاهش بیماری های قلبی، دیابت و افسردگی می شود.

خلق و خوی تان را با این موادغذایی بهتر کنید

بذر کتان

بذر کتان سرشار از امگا ۳ است که به سلامت مغز کمک می کند و خلق و خوی شما را نیز در طول روز بهبود می بخشد.

قهوه

طعم و رایحه ی قهوه فوق العاده است. در حقیقت، قهوه موجب بهبود خلق و خو، کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، افسردگی و سرطان پوست می شود.

خلق و خوی تان را با این موادغذایی بهتر کنید

تربچه

نه تنها تربچه برای کبد فوق العاده مفید است، بلکه موجب افزایش دوپامین نیز می شود که به طور مستقیم با سلامت کلی روحی و خلق و خوی شما در ارتباط است.

خلق و خوی تان را با این موادغذایی بهتر کنید

انار

انار یک غذای مقوی قلب، بهبود دهنده ی جریان خون، بهبود دهنده ی خلق و خو و تستوسترون در مردان است.

خلق و خوی تان را با این موادغذایی بهتر کنید

ماست

ماست ساده حاوی کلسیم، پروتئین کافی و فاقد قندهای افزودنی است. انواع ارگانیک آن نیز فاقد هورمون، آنتی بیوتیک و ژنتیک های اصلاح شده است. کلسیم موجود در آن موجب افزایش شادمانی در بدن می شود.

خلق و خوی تان را با این موادغذایی بهتر کنید

کفیر

پروبیوتیک ها موجب بهبود عملکرد ورزشی در افراد می شوند. غذاهای تخمیری نیز می تواند اضطراب را کاهش دهد و خلق و خوی شما را بهبود بخشد.

قارچ شیتاکه

از آنجا که قارچ های شیتاکه سرشار از ویتامین D است، نه تنها دارای خواص بهبود دهنده ی سیستم ایمنی می باشد، بلکه موجب بهبود خلق و خو و افزایش انرژی نیز می شود.

شکلات

تنها یک تکه شکلات تلخ کافیست تا از شر استرس و نگرانی نجاتتان دهد.

زردآلو

زردآلو نه تنها موجب افزایش درخشندگی پوست می شود، بلکه تولید سروتونین را نیز افزایش می دهد که خلق و خوی شما را به شدت بهبود می بخشد.

منبع: برنافیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *