سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

کاهش عوارض آلودگی هوا بر پوست با سرم های آنتی اکسیدان

با سرم‌های آنتی‌اکسیدانی عوارض آلودگی هوا بر پوست را کم کنید!

آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد مغذی یا عناصری هستند که روی رادیکال‌های آزاد تاثیر می‌گذارند و عملکرد آن‌ها را پیش از این‌که به سلول‌های پوست آسیبی برسانند، متوقف می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها در قالب‌های مختلفی وجود دارند و خوش‌بختانه همه ما می‌توانیم این عناصر مهم را به رژیم غذایی و رژیم مراقب از پوست خودمان اضافه کنیم.
به‌گفته دکتر نور المانی (متخصص پوست در کلینیک خصوصی Harley Street در لندن)، «سراغ آن دسته از محصولات زیبایی و مراقبت از پوست بروید که حاوی آنتی‌اکسیدان‌های مهمی مانند ویتامین E، C و اسکوالین باشند. به‌علاوه، ‌حتما مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان مانند انواع توت‌ها (خصوصا بلوبری)، لوبیا و مغزهای خام را به رژیم غذایی خودتان استفاده کنید».

دکتر آنجالی ماهتو (متخصص پوست و سخن‌گوی بنیاد پوست بریتانیا) درباره این موضوع می‌گوید: «آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C و رسوراترول،‌ آسیب‌های ناشی از گونه‌های فعال اکسیژن (ROS) را خنثی می‌کنند و دقیقا به همین دلیل، نقش مهمی در مقابله با روندهای پیری دارند». بنابراین، نمی‌توان از محصولات بی‌کیفیت و فاقد آنتی‌اکسیدان‌های ضروری استفاد کرد و انتظار داشت که هیچ آسیبی به پوست وارد نشود.

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *