سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

لایه برداری، گامی موثر برای کاهش عوارض آلودگی هوا

لایه برداری، گامی موثر برای کاهش عوارض آلودگی هوا

دکتر آنجالی ماهتو (متخصص پوست و سخن‌گوی بنیاد پوست بریتانیا) معتقد است که لایه‌برداری می‌تواند یکی از راه‌های مراقبت از پوست در مقابل آلودگی هوا و اثرات مخرب آن باشد. با توجه به همین نکته، این متخصص به همه توصیه می‌کند که یک بار در هفته حتما لایه‌برداری را انجام بدهند تا پاک‌سازی پوست در لایه‌های عمیق‌تر انجام بگیرد. دکتر ماهتو می‌گوید: «مزیت دیگر استفاده از لایه‌برداری این است که میزان نفوذ محصولات مخصوص پوست را افزایش می‌دهد و درنتیجه اثربخشی آن‌ها را بهتر می‌کند».
در کنار لایه‌برداری، بهتر است همیشه از کرم ضدآفتاب هم استفاده کنید! استفاده منظم از کرم ضدآفتاب (با حداقل SPF ۱۵) واقعا برای همه ضروری است. نباید فراموش کنیم که پوست ما به محافظت در مقابل اشعه‌های UV نیاز دارد و دقیقا از همین طریق است که خطر ابتلا به سرطان پوست کاهش پیدا می‌کند و از به‌وجود آمدن نشانه‌های پیری زودرس هم جلوگیری می‌شود.
دکتر نور المانی (متخصص پوست در کلینیک خصوصی Harley Street در لندن) توصیه می‌کند که از کرم‌های ضدآفتاب غنی‌شده با ویتامین و دارای SPF ۶۰ استفاده کنید، چون هم از پوست به‌خوبی محافظت می‌کنند و هم پوست را تغذیه می‌کنند.

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *