داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

درمان بی خوابی با غذاهای منیزیم دار

مطمئنا می‌دانید که منیزیم یکی از مواد ضروری برای بدن میباشد. جالب است بدانید برخی از مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که ۹۰ درصد از جمعیت جهان با کمبود منیزیم مواجه هستند. کمبود سطح منیزیم در بدن انسان می‌تواند به مشکلاتی مانند بی خوابی، انقباض عضلات، استرس، افسردگی و ضعیف شدن قلب منجر گردد. اگر فکر می‌کنید که منیزیم مورد نیاز بدنتان را دریافت نمی‌کنید بهتر است غذاهای حاوی منیزیم را در رژیم خود جای دهید.

غذاهای حاوی منیزیم

اسفناج

یک سبزی فوق‌العاده که سرشار از منیزیم و انواع مواد مغذی دیگر مانند فیبر، فولات، پتاسیم، ویتامین‌های آ، ث، ای و کا می‌باشد. هر ۱۰۰ گرم اسفناج حاوی ۷۹‌ میلی‌گرم منیزیم است. اسفناج را می توانید به راحتی به انواع غذاها و اسموتی‌ها اضافه کنید و از فواید آن بهره‌مند گردید.

شکلات

هر ۱۰۰ گرم شکلات حاوی ۴۳ میلی‌گرم منیزیم است که آن را به منبع خوبی از این ماده تبدیل کرده است. اگرچه شکلات، انتخابی خوب برای دریافت منیزیم است اما مراقب باشید که شکلات سالم تهیه کنید. بهترین انتخاب پودر کاکائو خام است. همچنین شکلات تلخ به دلیل داشتن درصد بالایی از کاکائو می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

تخم کدو

خوشمزه، مغذی و از غذاهای حاوی منیزیم است. در هر ۱۰۰ گرم تخم کدو ۲۶۲ میلی‌گرم منیزیم یافت می‌شود. می‌توانید تخم کدو را آماده تهیه کرده و یا آنها را از دل کدوی تازه خارج کرده و خودتان تفت دهید. وقتی تخمه‌ها آماده شدند، می‌توانید به راحتی آنها را درون غذاهای مختلف ریخته و یا بعنوان یک خوراکی سالم خالی میل کنید.

آووکادو

این روزها آووکادو بسیار مورد توجه است. این میوه منبع فوق‌العاده‌ای از چربی‌های سالم است و همچنین هر ۱۰۰ گرم آن حاوی ۲۹ میلی‌گرم منیزیم می‌باشد.

برنج قهوه‌ای

غلات کامل بعلت داشتن مقدار مناسبی از منیزیم شناخته شده هستند. برنج قهوه‌ای عاری از گلوتن بوده و سرشار از فیبر و پروتئین می باشد. به راحتی می‌توانید آن را در منزل پخته و با غذاهای مختلف مصرف کنید. هر ۱۰۰ گرم برنج قهوه‌ای حاوی ۴۳ میلی‌گرم منیزیم است. سعی کنید در طول هفته چند وعده برنج قهوه‌ای مصرف کنید تا منیزیم مورد نیاز بدنتان تامین گردد.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *