تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ایورزش

مزایای روغن منیزیم برای تمرینات ورزشی چیست؟

آیا بعد از اتمام تمرین تصور کرده اید که شب خواب خوبی خواهید داشت، و با این وجود نمی توانید به خوبی بخوابید؟

وقتی بدنتان خسته شده است اما ذهنتان فعال است، احتمالا بدنتان نیاز شدیدی به منیزیم دارد. در حقیقت استرس دلیل اصلی کمبود منیزیم است.

کمبود منیزیم واکنشتان به استرس را شدت می بخشد، مسئله را بدتر می کند، و سطح این ماده معدنی جادویی در زمان ورزش شدید بیشتر کاهش پیدا می کند.

بنابراین پاسخ آن چیست؟

روغن منیزیم

“روغن منیزیم یکی از قدرتمندترین داروهای روی کره زمین است. بعد از اکسیژن، آب، و غذاهای اصلی، منیزیم می تواند ضروری ترین ماده ای باشد که بدن نیاز دارد، اما به سختی شناخته شده است.”

بسیاری از ورزشکاران برتر از این ماده معدنی سود می برند، و در اینجا چندین دلیل آورده شده که چرا روغن منیزیم باید بخشی از ریکاوری تمرینیتان باشد.

به بدن تعادل می دهد

سطح هورمون استرس، کورتیزول، بعد از ورزش افزایش می یابد. این روغن کورتیزول را کاهش و آن را در کنترل قرار می دهد.

این روغن درد و گرفتگی عضلات را کاهش می دهد

منیزیم عضلات را آرام می کند، دقیقا چیزی که بعد از یک ورزش سنگین به آن نیاز دارید.

سیستم عصبی را آرام می کند

اکثر ما وقتی بدن خسته ای داریم، ذهن آشفته ای داریم. منیزیم با سد کردن کوتیزول و آدرنالین این مشکل را حل می کند و احساس رضایت را به وجود می آورد.

سطح DHEA را افزایش می دهد

پژوهش های زیادی نشان می دهد که مصرف مکمل منیزیم سطح هورمون غالب Dehydroepiandrosterone را افزایش می دهد. DHEA پیش ساز تولید هورمون جنسی زنانه و مردانه است و برای عملکرد سالم بدن ضروری است.

خواب را بهبود می بخشد

منیزیم مکملی برای یک خواب عمیق و آرام است. هیچ چیز این گونه نیست. یکی از دلایل آن این است که گیرنده GABA در مغز و سیستم عصبی را آرام می کند.

سیستم ایمنی را قوی می کند

منیزیم در بدن بیش از ۳۰۰ عملکرد دارد، و مهم ترین آن این است که از سیستم ایمنی سالم حمایت می کند. پیشنهاد می شود که زنان و مردان در روز ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم مصرف کنند.

سبزیجات برگ دار تیره، آجیل، ماهی، غلات کامل، شکلات تیره از جمله بهترین منابع غذایی منیزیم هستند، و هشت اسپری از روغن منیزیم ۱۰۰ میلی گرم منیزیم دارد.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *