تغذیه و تناسب اندامورزش

کاهش استرس با دویدن

صاف ایستادن، داشتن تماس چشمی قوی، لبخند. مطمئنا این روش ها را برای افزایش اعتماد بنفس شنیده اید، اما باید به شما بگوییم که کلید اعتماد بنفس داشتن چیزی است که پیش از این داشتید.

درباره دویدن صحبت می کنیم.

ورزش منظم، مخصوصا دویدن، فواید زیادی برای سلامت ذهنی دارد. بنابراین اگر هنوز دونده نشده اید، زمان آن رسیده که شروع کنید. و اگر دونده ای هستید که به دنبال تقویت اعتماد بنفس خود هستید، در هفته یک جلسه به دویدن اضافه کنید. با این کار تفاوت زیادی ایجاد می کنید.

دلیل می خواهید، در اینجا چند دلیل می آوریم که دویدن اعتماد بنفس را بالا می برد:

دویدن استرس را کاهش می دهد

استرس رایج ترین بیماری ذهنی است. چه استرس کمی داشته باشید یا زیاد، می دانید که استرس نمی گذارد به اوج اعتماد بنفس خود برسید.

دویدن برای همین موقع مفید است. بر اساس تحقیقات، ورزش سلول های مغزی جدید می سازد و الگوی کلی آرامش را در ذهن درست می کند. هنوز آماده نشده اید که بند کتانی را ببندید؟

ارتباط عمیقی بین هدف گذاری و اعتماد بنفس وجود دارد

هدفی که می گذارید، هم چون دو یک مایل یا تمرین برای ماراتون، بر روی سطح شادی تاثیرگذار است، بنابراین اعتماد بنفستان را افزایش می دهد.

بنابراین اگر دونده فواصل طولانی مدت نیستید، هدف امسال را سریعترین سرعت دویدن در ۵ کیلومتر بگذارید. اعتماد بنفستان از شما تشکر خواهد کرد.

بعد از یک دوره کوتاه زمانی، دویدن روحیه را بهتر می کند

نه لازم نیست برای بهره مندی از مزایای دویدن، هر روز ۳ ساعت بدوید. همانطور که هر دونده ای تایید می کند، به سرعت روحیه تان بهتر می شود.

ارتباط بین دویدن و روحیه بسیار قوی است. معمولا بعد از ۵ دقیقه ورزش ملایم تاثیرات بهبود روحیه را حس می کنید.

در حالی که تضمینی وجود ندارد در ۵ دقیقه سطح اعتماد بنفستان افزایش پیدا کند، افراد شاد به طور معمول اعتماد بنفس بیشتری دارند و برعکس.

از زمان کودکی، فعالیت های فیزیکی و اعتماد بنفس با هم مرتبط بوده اند

شکی وجود ندارد که تناسب اندامی که ناشی از دویدن است، اعتماد بنفس را افزایش می دهد. اما در پژوهشی که بر روی دختران ۱۱ تا ۱۳ سال انجام شد مشخص شد که ورزش اعتماد بنفس را مخصوصا در دختران جوان دارای وزن زیاد افزایش می دهد.

بنابراین اگر از اعتماد بنفس پایین در جوانی رنج می برید، بدوید و اعتماد بنفس خود را افزایش دهید.

دویدن حافظه را بهتر می کند

بر اساس پژوهش ها، ورزش منظم یک راه عالی برای عملکرد شناختی است. نه تنها ورزش هوازی مانع پیری است، بلکه مهارت های ذهنی را نیز افزایش می دهد.

دویدن به خواب کمک می کند

واقعا سخت است بدون داشتن خواب کافی، و سیاهی دور چشمانتان بتوانید بهترین نوع خودتان و اعتماد بنفس عالی داشته باشید.

در یکی از پژوهش ها مشخص شد افرادی که در هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش ملایم تا شدید دارند، کیفیت خوابشان ۶۵ درصد بهتر شد و در طول روز هوشیارتر بودند.

تمرین در فضای باز اعتماد بنفس را افزایش می دهد

برخلاف اکثر ورزش ها، دویدن معمولا در فضای باز است. که خبر خوبی برای اعتماد بنفستان است، چون پژوهش ها نشان می دهد که ورزش در فضای سبز فشار خون را پایین می آورد و اعتماد بنفس را افزایش می دهد.

تردمیل عالی است، اما اگر می توانید تمرینات را به بیرون ببرید، این کار را بکنید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *