داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

دانه های گیاهی که باید به برنامه غذایی خود اضافه کنید

دانه های گیاهی یا همان بذر گیاهان، خوراکی‌های بسیار مغذی هستند که حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن می‌باشند و شما به راحتی می‌توانید آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. بسیاری از متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌کنند به جای انجام تغییرات سخت و بزرگ در رژیم، بهتر است خوراکی‌هایی مانند دانه های گیاهی را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

دانه های گیاهی

به گزارش عطارباشی به نقل از «پریونشن»، اگر قصد دارید به برنامه‌ی غذایی خود فیبر، پروتئین و یا مواد معدنی بیشتری اضافه کنید، حتما این ۴ دانه‌ی گیاهی که در ادامه معرفی می‌کنیم را در نظر داشته باشید.

چیا

یکی از مشکلات تغذیه‌ای که بسیاری از مردم با آن روبه‌رو هستند، دریافت نکردن فیبر به اندازه‌ی کافی است. هر ۲۸ گرم از دانه های چیا نزدیک به ۱۱ گرم فیبر را در خود جای داده‌اند. هرچقدر مصرف فیبرتان بالاتر برود، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن در شما کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین فیبر به کاهش قند خون کمک می‌کند. می‌توانید دانه‌های چیا را در آشپزی و دستورات غذایی خود استفاده کنید.

تخم کدو

تخم کدو منبع عالی منیزیم است که به سلامت قلب کمک شایانی می‌کند. این دانه‌های خوشمزه سالیان درازی است که بعنوان یک درمان طبیعی برای بزرگی پروستات مورد استفاده قرار می‌گیرند. تخم های کدو را می‌توانید در خانه بو داده کنید و بعنوان یک خوراکی خوشمزه و پرخاصیت از آنها لذت ببرید.

دانه های گیاهی

تخم شاهدانه

از آنجایی که این دانه‌ها حاوی پروتئین کامل و تمام آمینو اسیدهای ضروری هستند، انتخابی عالی برای گیاه خوارن می‌باشند. تخم شاهدانه همچنین سرشار از امگا ۳ ، منیزیم و آهن است.

تخم کتان

بذرهای کتان به طور معمول به ۲ شکل به فروش می‌رسند، دانه‌های کامل و یا پودر آنها. مطالعات نشان داده‌اند که تخم کتان به صورت پودر شده بهتر جذب بدن شده و فواید آن بهتر پدیدار می‌گردند. تخم کتان سرشار از منیزیم و فیبر بوده و همچنین غنی از اسید آلفا لینولنیک می‌باشد. این اسید به اسیدهای امگا ۳ شباهت داشته و از التهاب‌های مزمن پیشگیری می کند. برای تازه نگه داشتن بذرهای کتان بهتر است آنها را در یخچال نگهداری کنید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *