تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

تمرین بیشتر با این حقه ذهنی

ورزش کردن آنقدر مزایا دارد که عجیب است چرا هر روز ورزش نمی کنیم. شاید دلیلی آن ناراحتیهایمان در زمان ورزش است:

سخت بودن، عرق کردن و احساس ناراحتی، مخصوصا اگر هوا گرم باشد. هنگامی که در هوای گرم ورزش می کنید، بدنتان خون بیشتری را به پوست می فرستد تا گرما خارج شود – یعنی گردش خون کمتر برای مغز و عضلات باعث می شود خستگی سریعتر نمود کند. اما در یک پژوهش جدید، محققان سعی کردند آزمایشی طراحی کنند که به وسیله آن بتوانند متوجه شوند

آیا با داشتن تصور متفاوت نسبت به ورزش می توان جنبه های منفی ورزش در گرما را از بین برد؟

“اگر تغییراتی وجود داشته باشد، آیا می توانیم از ابزارهای روانشناسی برای افزایش تحمل گرما و کاهش ناراحتی خود استفاده کنیم؟” آیا این ابزارها باعث می شود ورزشکار بهتری شویم؟”

در این آزمایش ۱۸ دوچرخه سوار رقابتی شرکت داشتند که در گرما تمرینات شدیدی دارند. ۹ نفر از این دوچرخه سوارها دو هفته به صورت نرمال تمرین می کردند. ۹ نفر دیگر جلساتی برای افزایش مهارت های مربوط به انگیزه داشتند، نوعی گفت و گوی درونی که برای برطرف کردن احساسات منفی بود و تبدیل کردن آن به احساسات مثبت. به جای اینکه فکر کنید، “پاهایم می سوزند” یا ” به شدت عرق می کنم”، آنها به جملات مثبتی هم چون ” عالی تمرین می کنم” یا ” می توانم با این شرایط کنار بیایم تمرکز می کردند”.

در پایان دو هفته، هر ۱۹ نفر دوباره به آزمایش تمرین در هوای گرم برگشتند. گروه اول تغییری در عملکردشان مشاهده نشد. اما گروه آزمایشی پیشرفت زیادی داشتند. آنها توانستند۲۵% طولانی تر از قبل پدال بزنند و شرایط نامساعد را بیشتر از دوستانشان تحمل کنند. هم چنین دمای بدنشان نسبت به دوستانشان بالاتر بود که نشان می دهد ذهن در کنترل بدن چه قدرتی دارد.

این نتایج احتمالا ورزشکاران را شکه نمی کنند، این افراد می دانند که اغلب اولین چیزی که در بدن خسته می شود ذهن است. ” در نهایت ذهن است که شما را از پا می اندازد. اغلب بسیار بیشتر از آن چه که می توانید ظرفیت دارید. آنچه که شگفت آور است این است که کلمات قابلیت ایجاد این تفاوت را دارند. حتی با وجود نشانه های فیزیکی برای متوقف شدن، ذهن این ظرفیت را دارد که به آنها غلبه کند.”

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *