داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

درمان جوش با ماسک خانگی

جوش‌ها قابل پیش‌بینی نیستند و ممکن است یک روز از خواب بیدار شوید و ببینید که روی صورتتان یک جوش بزرگ قرمز ظاهر شده است، بدتر از آن زمانی است که یک قرار کاری مهم دارید و مجبور هستید با یک جوش بزرگ سر قرار خود حاضر شوید. اغلب افراد برای درمان سریع جوش به داروهای مختلف رو می‌آورند، پیشنهاد ما این است تا جایی که می‌توانید عارضه‌ها و مشکلات ساده‌ی این چنینی را با نسخه‌های طبیعی و خانگی رفع کنید و داروهای شیمیایی را برای عارضه‌های خطرناک و سخت نگه دارید. در ادامه شما را با طرز تهیه‌ی یک ماسک خانگی برای درمان جوش آشنا می‌کنیم. لطفا با عطارباشی همراه باشید.
ماسک خانگی

این ماسک خانگی یکی از طبیعی ترین ماسک ها برای پوست بوده که ضمن اثر بخشی مناسب برای پوست و دارای اثر ویتامینه نیز هست که توصیه می شود روزانه یک بار و زمانی که قصد خارج شدن از محل کار، منزل و یا قصد رفت و آمد در مقابل نور مستقیم آفتاب را ندارید مبادرت به مصرف این ماسک کنید.

ابتدا پوست را با آب گرم و صابون شستشو کرده سپس بابونه را همراه با دو استکان آبجوش دم کرده پوست را بخور داده سپس لیموترش تازه را آب گرفته به همراه مواد ذکر شده را با هم مخلوط کرده روی پوست قرار داده و پس از گذشت ۱۵ دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو کنید.

لوازم مورد نیاز برای ماسک خانگی

خیار سبز:  ۱ عدد

روغن زیتون:  ۱ قاشق چایخوری

لیمو ترش تازه:  ۱ عدد

عسل:  یک قاشق چایخوری

بابونه شیرازی:  ۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه ماسک خانگی

-روزانه یک بار  مبادرت به مصرف این ماسک خانگی کنید.

-ابتدا پوست را با آب گرم و صابون (زیتون)  شستشو کرده سپس بابونه را همراه با دو استکان آبجوش دم کرده پوست را بخور دهید.

-سپس لیموترش تازه را آب گرفته به همراه مواد ذکر شده  با هم مخلوط کرده روی پوست قرار داده و پس از گذشت ۱۵ دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو کنید.

-این ماسک یکی از طبیعی ترین ماسک ها برای پوست بوده که ضمن اثر بخشی مناسب برای پوست و دارای اثر ویتامینه نیز هست که توصیه می شود.

-روزانه یک بار و زمانی که قصد خارج شدن از محل کار، منزل و یا قصد رفت و آمد در مقابل نور مستقیم آفتاب را ندارید مبادرت به مصرف این ماسک کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *