درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

نکاتی جهت جلوگیری از آنفولانزا در کودکان

آیا می‌خواهید که احتمال مبتلا‌شدن به بیماری را در فرزندان خود کاهش دهید؟ برای جلوگیری از آنفولانزا ، میکروب و جرم را توسط دو سلاح نیرومند که شامل بهداشت فردی مناسب و واکسن آنفولانزا می‌باشد از خود دور کنید.با عطارباشی همراه باشید

دکتر بریجت بوید، رییس بخش نوزادان در دانشگاه هلث سیستم شیکاگو، ، برای جلوگیری از ابتلا به هر‌ بیماری که در اطرافمان هست، ترغیب به شستن همیشگی دست‌ها مخصوصا قبل‌از غذا خوردن را پیشنهاد می‌کند.

همچنین به فرزندان خود آموزش دهید که برای جلوگیری از آنفولانزا هنگام عطسه یا سرفه از دستمال کاغذی یا از داخل آرنج خم‌شده خود به‌جای دستشان استفاده کنند. این کار باعث جلوگیری از پخش‌شدن میکروب‌های موجود بر روی دستشان به وسایل اطراف می‌شود.

دکتر بوید پیشنهاد می‌کند که با دادن جایزه به کودکان ، او را به رعایت بهداشت فردی تشویق کنید. بر رفتاری بد پافشاری نکنید. به جای آن به فرزند خود بگویید که ” آفرین، در تمام مسیر به مدرسه حواسم بود که دستت را داخل دهانت نکردی .”

دستانتان را ضدعفونی نگه دارید اما کودکان را هنگام استفاده‌ی غذا نظارت کنید.

 همانگونه که دکتر بوید عقیده دارد ، می‌توانید به کودکان بزرگتر مانند بچه‌های مدرسه‌ای ، بطری‌های کوچکی از ضدعفونی کننده دست بدهید که آنها را در کوله پشتی خود قرار دهند.

تزریق واکسن آنفولانزا برای کودکان

راه دوم برای از بین بردن میکروب ، واکسن آنفولانزا میباشد. بچه‌ها از سنین شش ماهگی به بالا میتوانند این تزریق را انجام دهند. معمولا کودکان دو ساله و بزرگتر می‌توانند اسپری بینی را شروع کنند ( مگر اینکه آسم و یا گرفتگی بینی در زمان مراجعه به دکتر داشته باشند ).

همانطور که بوید اشاره دارد، کودکی که در سلامت کامل قرار داشته و توسط علائم شدید آنفولانزا با مراقبت شدید مواجه می‌شود، مانند بستن کمربند ایمنی در ماشین می‌باشد . بیشتر اوقات شما بدون کمربند ایمنی خیلی راحت هستید . شما تنها آن را برای زمانی بسته اید که حادثه ای رخ میدهد و آن جان شما را نجات خواهد داد . فرزندان شما بدون تزریق واکسن آنفولانزا حالشان خوب خواهد بود اما چرا خطر اینکه فرزندانتان به آنفولانزا مبتلا خواهند شد را از بین نبرید؟ در صورتی که میتوانستید این کار را انجام دهید و برای جلوگیری از آنفولانزا اقدام کنید.

کودکانی که به تخم مرغ آلرژی دارند امروزه نیز می‌توانند از واکسن آنفولانزا استفاده کنند. دکتر بوید می‌گوید که ما همیشه از تزریق واکسن آنفولانزا به افرادی که نسبت به تخم مرغ حساسیت نشان می‌دادند ، خودداری میکردیم. اما خیلی از کودکان با داشتن این نوع آلرژی در حال بزرگ شدن هستند. اگر فرزندانتان با خوردن تخم مرغ هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند، به صورت معمولی می‌توانند واکسینه شوند. حتی اگر یک قرمزی خفیف در بدنشان مشاهده شود نیز ما همچنان واکسن را تزریق می‌کنیم و فقط به صورت خیلی دقیق آن‌ها را زیر نظر می‌گیریم.

اما اگر آلرژی فرزند شما شدید باشد ( آنافیلاکسی ) ، باید تزریق واکسن از طریق دکتری انجام بگیرد که او بتواند واکنش‌های شدید آلرژی را در مطب ، بیمارستان ، کلینیک و یا در سازمان سلامت خود درمان کند. بسیاری از کودکان مبتلا به این نوع آلرژی در معرض خطر آنفولانزا هستند ، بنابراین تزریق واکسن برایشان مهم می‌باشد.

اسپری بینی برای آنفولانزا‌های فصلی سال  2016-2017 توصیه نمی‌شود، زیرا موثر واقع نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *