تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

از این رژیم های لاغری دوری کنید

1- کیک‌های رژیمی

به مدت 10 هفته در سال 2010، استاد تغذیه دانشگاه ایالتی کانزاس Kansas State University کالری روزانه خود را کاهش و از عمد از دونات و دیگر کیک‌ها برای تامین کالری مورد نیاز بدن، تغذیه کرد. وی 27 پوند (معادل 12.5 کیلوگرم) از دست داد. شاید احمقانه به نظر برسد اما این پروفسور قانون اساسی از دست دادن وزن را نشان داد: سوزاندن کالری بیش از میزان مصرف، بدون توجه منبع دریافت کالری یک اصل است. خبر بد این است که این مواد به دلیل کم داشتن مواد مغذی، گزینه مناسبی برای رژیم نیستند.

2- حلقه گوش

تجهیزات اداری را از خودتان دور کنید! هم خطرناک است و هم کارآمد نیست. نظراتی شبیه طب سوزنی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. یکی از این موارد این است که حلقه‌ی کوچکی را در کاسه گوش فرو می‌کنند. بعضی از مردم اعتقاد دارند که با این کار اشتها کاهش پیدا می‌کند و شخص می‌تواند وزن کم کند! اما هیچ مدرک علمی دال بر اثبات این قضیه وجود ندارد. همچنین این حلقه‌ها باعث می‌شود که گوش تغییر شکل داده و حتی باعث عفونت گردد!

3- رژیم پنبه

بله دقیقا عده‌ای از مردم همچین چیزی را امتحان کرده‌اند! یک تکه کوچک پنبه داخل آبمیوه می‌انداختند و با آب میوه می‌خوردند. چرا که تصور می‌کردند با این کار معده پُر می‌شود و کمتر غذا می‌خورند و زودتر وزن کم می‌کنند. آیا این کارها اشتباه است؟ خفگی، انسداد روده، خوردن مواد شیمیایی مضر نمونه‌هایی از اثرات مخرب خوردن پنبه است. خیلی جدی هشدار می‌دهیم… هیچ وقت این کار را انجام ندهید!!!

4- رژیم گنادوتروپین جفتی انسان  (HGC: human chorionic gonadotropin)

این رژیم دارای کالری زیاد همراه با مواد مخدر است که برای بارداری به بانوان کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که این ماده به کاهش وزن کمکی نمی‌کند و همچنین عوارض مختلفی دارد. ممکن است باعث خستگی، بد خلقی، بی قراری و یا افسردگی شود. همچنین باعث تجمع مایع در بدن و حتی لخته شدن خون می‌شود. آیا نیاز به دلایل بیشتری برای فرار و کنار گذاشتن این روش دارید؟ پزشکان معتقدند کاهش کالری شدید برای بدن مضر است.

گنادوتروپین ماده محرک غده‌ی جنسی است.

5- رژیم سرکه سیب

برخی افراد می‌گویند که نوشیدن جرعه کوچکی سرکه سیب قبل از غذا برای جلوگیری از اشتها و سوزاندن چربی مفید است. شاید این کار مفید باشد و به ظاهر ضرری نداشته باشد اما سازوکار انسولین و برخی داروهای فشار خون را متوقف می‌سازد. به علاوه، این حجم از اسید برای گلو مضر است.

6- رژیم سیگار

در سال 1920 و بعد از آن شرکتی آمریکایی، به مردم گفت که سیگار کشیدن بهتر از جویدن آدامس است. این شعاری است که تا به امروز در گوش مردم مانده! همچنین گفته شده بود که سیگار خوراک سرپایی است!!! این حقیقتی ناواضح است. چیزی که معلوم و مشخص است میزان مرگ و میر شهروندان آمریکایی بر اثر سیگار کشیدن است!

7- رژیم کِرم

چگونه یک خطر جدی غذایی و بهداشتی به یک رژیم برای لاغری تبدیل شد؟

بله! عده‌ای برای کاهش وزن، عمدا کِرم‌ها را می‌بلعیدند که وزن کم کنند! یک کرم بالغ می‌تواند تا 30 سال در بدن زندگی کند! آن‌ها با دزدیدن غذای بدن، زنده می‌ماندند. تخم‌های کرم باعث عفونت و کیست می‌شود. واقعا وزن کم کردن اینقدر ارزش دارد؟

8- رژیم کافئین

نوشیدن مقدار زیادی کافئین ممکن است به کاهش اشتها و سوزاندن مقدار بیشتر کالری کمک کند، اما کمک شایانی به وزن کم کردن، نمی‌کند! به علاوه نوشیدن مقدار زیادی کافئین باعث بالا رفتن فشارخور می‌شود، معده را درگیر می‌کند و بی‌خوابی به همراه دارد! در نتیجه تمام کالری‌هایی که سوزانده بودید، برمی‌گردد. همچنین برخی نوشیدنی‌های کافئین‌دار دارای مقادیر زیادی کالری، چربی و یا هردو است.

برای گرفتن یک رژیم‌هایی مناسب حتما به پزشک یا متخصص تغذیه مراجعه کنید و هر چیزی را امتحان نکنید. سلامتی شما مهمترین چیزی است که دارید.

منبع: اینفوسلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *