تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

راهکارهایی برای لاغری و کاهش وزن

جیمز هیل، دکترا، نویسنده رژیم غذایی می گوید: در هر وعده غذا در حدود ۲۵ درصد از اندازه بشقاب در آن غذا بکشید تا با خوردن غذای کمتر کالری کمتری را هم در بدن ذخیره کنید. و هر آنچه که از غذا باقی مانده است را برای نهار روز بعد در نظر بگیرید.

به این ترتیب اگر شما به طور معمول حدود ۲۰۰۰ کالری یا بیشتر در هر روز در بدن خود ذخیره می کردید با این روش حداقل می توانید از ذخیره شدن  ۵۰۰ کالری آن جلوگیری کنید.

بهترین زمان برای خوردن شیرینی جات

هنگام نگاه کردن به منوها سعی کنید دسرهای با حجم کوچک انتخاب کنید ، بنابراین شما با این کار می توانید کالری کمتری ذخیره کنید . پژوهشکده علوم غدد گفته است که بهتر است برای آخرین چیزی که قرار است میل کنید و بعد از آن بخوابید از چیزهای شیرین میل کنید.

خوردن یک چیز شیرین در شب باعث خواهد شد تا کالری بیشتری را تاصبح بسوزانیم.

نخوردن چربی

خوردن چربی زیاد می تواند ۸۰۰ کالری یا حتی مقداربیشتری کالری داشته باشد. در عوض ، سعی کنید کالری کمتری را با خوردن بلغور جو و یا شکر قهوه ای و برش هایی از موز و یک فنجان قهوه سیاه ذخیره کنید.

سلامت مواد غذایی

تحقیقات غذایی دانشگاه کورنل و نام تجاری روی کالا کمک خواهد کرد تا از سلامت غذای مصرفی اطمینان داشته باشید و با این کار دست کم تا% ۳۵ کالری کمتری را در بدن ذخیره کنید.

برخی نوشیدنی های  و دسرها حتی تا ۱۳۱ درصد کالری بیشتری را در بدن ذخیره میکند .اما زمانی که شما یک غذای سالم و کامل را به عنوان یک وعده غذایی میل کنید کالری کمتری را نسبت به خوردن انواع تنقلات یا چیبس و ….در بدن ذخیره خواهید کرد.

روغنی که استفاده می کنیم

تا آنجایی که ممکن است برای پختن مواد غذایی کمتر از روغن استفاده کنید. منظور این است که بیشتر از غذاهای بخارپز و یا آب پز شده استفاده کنید. به این ترتیب شما در هر قاشق غذاخوری بدون روغن می توانید از ذخیره شدن حداقل ۱۲۴ کالری در بدن خود جلوگیری کنید.

همچنین، آشپزخانه را از روغن هایی مثل روغن ریحان یا روغن پیازچه یا روغن کنجد، پر کنید که در هر قاشق آنها کالری کمتری وجود دارد.

منبع: تک اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *