تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

برای کم کردن وزن روزانه چقدر ورزش کنیم؟

برای اینکه بهترین هیکل خود را داشته باشید و یا آن را حفظ کنید، شکی نیست که باید رژیم متعادل و تحرک کافی داشته باشید. اما چقدر ورزش کافی است؟ آیا ورزش زیاد وجود دارد؟ و چه نوع حرکاتی در رسیدن به وزن سالم به شما کمک می کند؟

هدف پیشرونده

هشدار: هیچ عدد جادوئی وجود ندارد. نمی توانیم چند دقیقه فیکس را به شما بگوئیم، زیرا فاکتورهای زیادی وجود دارند. برای مثال اگر شما به کلاس هوازی کیک بوکسینگ می روید و دوستتان به کلاس فوق العاده آهسته یوگای وینیاسا می رود، و هر دو زمان یکسانی را ورزش کنید- و بدون شک هر کدام فواید جداگانه ای را برده اید، هم چون قوی کردن قلب یا افزایش انعطاف پذیری- اما شما که به کلاس هوازی می رفتید احتمالا کالری بیشتری سوزانده اید که باعث نزدیک شدن به وزن مناسبتان می شود.

فاکتور دیگر بسیارموثر غذا است. اگر دوستتان بعد از ورزش یک بطری اب بنوشد و شما یک کارامل بخورید، خیلی تفاوت وجود دارد. امروز محققان می دانند مسابقه حفظ وزن یا کم کردن وزن ، کمی پیچیده تر از کالری مصرفی و کالری سوختی است، اما هم چنان فکر کردن به رسیدن به یک وزن هدف بسیار کمک کننده می تواند باشد.

تحرک باعث می شود بدن کالری بسوزاند، اگر بیشتر از کالری که دریافت می کنید بسوزانید، وزن کم می کنید. یقیننا، خوردن یک کیک با ۳۰۰ کالری دریک جشن تولد بسیار آسان تر از سوزاندن آن است (که حدود یک ساعت پیاده روی یا ۳۰ دقیقه دویدن طول می کشد). به همین دلیل کاهش وزن سالم با یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد غذایی شروع می شود که در عین حال که کالری را کنترل می کند در ورزش نیز از شما حمایت می کند.

کدام تمرینات موفقیت آمیز هستند؟

how-to-lose-weight-fast-and-safely

هر تمرینی که انجام دهید. برای مثال، پیاده روی تمرین خوبی است. هر نوع تمرینی از پیاده روی با سگ تا رقصیدن می تواند احساس قوی شدن و لاغر شدن را به شما القا کند. فقط به شما بستگی دارد.

هنگامی که متوجه شدید کدام فعالیتی که ضربان قلب را بالا می برد باعث شادیتان می شود، سعی کنید در هفته ۱۵۰ دقیقه آن را انجام دهید. باز هم، اگر هم زمان یک رژیم غذایی متعادل کم شکر و بدون غذاهای فراوری شده مصرف کنید می توانید سریعتر تفاوت را در احساس خود (و اندازه شدن لباس هایتان) مشاهده کنید.

در حالی که همواره تمرینات را حرکاتی می دانیم که به شدت عرق کنیم، حرکات هوازی تنها کلید وزن کم کردن نیست. مشخصا، حرکات هوازی برای سلامت قلب، استقامت، احساس قدرت و آسودگی مهم است (به همین دلیل پزشکان آن را برای افسردگی و نگرانی تجویز می کنند)، اما همتای دیگر آن یعنی حرکات قدرتی نیز ضروری هستند. (در حقیقت یکی از پژوهش ها نشان داد افرادی که به طور روزانه ۲۰ دقیقه تمرینات وزنه دارند بیشتر از کسانی که ۲۰ دقیقه تمرینات هوازی دارند اندازه شکمشان کم شده است). اما این یا آن وجود ندارد: تمرین قدرتی مکمل تمرین هوازی است.

افرادی که مشغله زیادی دارند، نترسید: تحقیقات نشان می دهد که وزنه برداری یا کامل انجام دادن تمرینات همراه با وزنه یک یا دو بار در هفته، می تواند قدرت را بهبود بخشد، مانع صدمه شود، و تراکم استخوانی را افزایش دهد.

خوب، اما کدام حرکت به سرعت به من فرم می دهد؟ اگر اولویتتان بهره وری است، تمرینات متناوب با شدت بالا (یا هیت) می تواند پاسخ باشد. تحقیقات نشان می دهد هر دوی این ورزش ها متابولیسم را بالا می آورد و کمک زیادی به کاهش چربی می کند، مخصوصا در اطراف شکم.

محققان می گویند، دو تا سه بار تمرین هیت در هفته به همراه یک تمرین چرخشی (یعنی تمرین با شدت بالا که در بین حرکات استراحت نمی کنید یا استراحت کمی می کنید) یک راه عالی برای کاهش وزن پایدار و سالم است (از مزایای دیگر افزایش ناگهانی اندورفین، کاهش استرس، قلب سالم تر، و افزایش زیاد قدرت عضله است).

همانطور که می بینید، یک حرکت عالی برای به حداکثر رساندن کاهش وزن وجود ندارد. در حالی که ورزش برای کاهش وزن مهم است، اما اغلب ورزش ۲۰ درصد فرایند کاهش وزن و رژیم غذایی ۸۰ درصد آن است.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *