تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

کاهش وزن با افزایش هورمون چربی سوزی

احتمالا به چندین دلیل می دوید: برای بهبود سلامتی، بهتر شدن روحیه، عضله سازی، و کالری سوزی برای کنترل وزن. و اکنون، دلیل دیگری برای دو صبحگاهی وجود دارد: هورمون ایرسین که چربی سوز است. بر اساس تحقیقات جدیدی که در دانشگاه فلوریدا انجام شد، این هورمون ممکن است در چربی سوزی این فصل به شما کمک کند.

بدنتان چربی زیادی در سلول های چربی، معروف به سلول های “سفید چرب” ذخیره می کند. از سوی دیگر، سلول های چربی قهوه ای، حاوی بخش های چربی سوز هستند که با آزاد کردن انرژی بدن را گرم نگه می دارند. همه افراد با این چربی قهوه ای به دنیا آمده اند، اما سطح آن با سن کاهش پیدا می کند.

ایریسین هورمونی است که در تمرین آزاد می شود، و تصور می شود که چربی سفید را به قهوه ای تبدیل می کند. از آنجایی که نقش ایریسین در بدن نامشخص بوده، محققان فلوریدا نمونه های بافت چربی ای از زنانی که جراحی کاهش حجم سینه داشتند را جمع آوری کردند تا بتوانند بهتر عملکرد آن را درک کنند.

برای این پژوهش، محققان سلول ها را زنده نگه داشتند و این سلول های چربی سفید را در معرض ایریسین قرار دادند. آنها متوجه شدند که این هورمون ویژگی های چربی سوزی مشابه چربی قهوه ای را در سلول های سفید چربی ایجاد می کند. هم چنین محققان مشاهده کردند که این هورمون مانع تشکیل سلول های چربی جدید می شود، که نشان می دهد سلول های چربی سفید تبدیل به سلول های چربی قهوه ای شده اند. یعنی جلسات ورزشی کالری سوزی که عرق می کنید، بیشتر از آنچه فکر کنید به افزایش هورمون چربی سوزی کمک می کند.

در ادامه نحوه تنظیم برنامه ورزشی برای سود بردن از این هورمون در دسترس آورده شده است.

برنامه ریزی تمرینات

۰۸۲۵۹۵_۰۵۳۶_۲٫jpg

در آغاز هر هفته، برای روزهای آتی برنامه ریزی کنید. پیروی از برنامه، هورمون ایریسین را افزایش می دهد.

ورزش با دوست

۰۸۲۵۹۵_۰۵۳۶_۳٫jpg

لیستی از دوستان تهیه کنید که می توانند با شما همراه باشند: تحقیقات نشان داده است که داشتن همراه منجر به جلسات ورزشی بیشتری در طول هفته می شود. (و ورزش کردن با دوستان تفریح بیشتری دارد)

تغذیه هوشمندانه

۰۸۲۵۹۵_۰۵۳۶_۴٫jpg

از آنجایی که پاکسازی رژیم غذایی در تمرینات موجب انرژی دهی زیادی می شود، مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل، لوبیا، لبنبات مصرف کنید و سایز و کالری خود را کنترل کنید. ایریسین تنها تاثیر قهوه ای کردن سلول های سفید چربی را دارد، بنابراین با در دسترس قرار دادن انرژی دریافتی مانع تشکیل سلول های چربی جدیدی می شود.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *