داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

چای گوجه فرنگی و خواص آن

با تهیه چای گوجه فرنگی در خانه و میل کردن آن جذب موادآنتی اکسیدانی و ضدباکتریایی را در بدن بالا ببرید و از خود دربرابر بیماری های ویروسی و سینوسی دفاع کنید !

تهیه چای گوجه فرنگی در خانه :

2 عدد گوجه تازه را به همراه دو حبه سیر و حداکثر 7 فلفل خرد شده همراه 2 لیوان آن در ظرفی ریخته و بجوشانید ؛ بعد از 10 دقیقه محتوا را از یک توری رد کرده و یا گوجه و محتوای خرد شده را از آن جدا کنید و آب آن را در ظرفی دیگر بریزید ، چای شما آماده است.

چای گوجه فرنگی را باید داغ میل کرد ( در حدی که به اندام داخلی آسیب نرساند و آنقدر سرد نباشد که خاصیتی برای درمان نداشته باشد )، پیش از فرو بردن، چای گوجه فرنگی را اندکی در دهان و راه گلو خود نگهدارید. همانطور که می دانید گوجه فرنگی خواص آنتی اکسیدانی و ضدباکتریایی قوی دارد و با تهیه چای گوجه فرنگی جذب و تاثیر این مواد افزایش پیدا می کند .

مهم ترین کاربرد چای گوجه فرنگی :

چای گوجه فرنگی راه سینوس را باز می کند ، به این شکل که چای گوجه فرنگی با خاصیت ضدباکتریایی خود باعث آرام شدن التهاب غشای مخاطی پوشیده شده بر سینوس ها می شود و این ( التهاب لایه ی مخاطی که روی سینوس ها پوشیده شده ) از اصلی ترین علل بسته شدن راه سینوسی است که به دلیل ویروس ها اتفاق می افتد .

باز شدن راه سینوسی تا اکنون با راهکاری چون بخور ، اتفاده از سرم های شستشودهنده و.. شناخته شده بوده است؛ اکنون با تهیه چای گوجه فرنگی و نوشیدن آن (تقریبا 1 یا 2 بار در هفته) می توانید بر این مشکل غلبه کنید. فلفل موجود در چای گوجه فرنگی کمک می کند مخاط رقیق شده و مجاری مسدود شده با آبریزش فراوان باز شوند.

منبع: یک جم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *