تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

ریکاوری و استراحت پس از ورزش

برای اینکه بعد از یک جلسه فشرده دو یا ورزش های آچ آی تی بتوانید گردش خون خود را تنظیم کنید باید بدن خود را کم کم با حرکات آرام مثل ده دقیقه قدم زدن با سرعت زیاد سرد کنید

هر روز ویتامین های ضروری را مصرف کنید

برای داشتن یک زندگی سالم و فعال باید تغذیه مناسبی داشته باشید. هر روز ویتامین دی و کلسیم مصرف کنید تا به استحکام استخوان های شما کمک کند. می توانید از مکمل های ویتامین استفاده کنید تا هم ویتامین مورد نیاز شما را تامین کنند و هم به متابولیسم بدن شما کمک کنند.

آب بنوشید، آب بنوشید، آب بنوشید

آنقدر آب بنوشید که آبی که از راه تعریق در حین دویدن یا سایر ورزش ها از دست داده اید جبران شود و عملکرد طبیعی عضلات و مفاصلحفظ شود.

حرکات یوگا انجام دهید

از حرکات کششی یوگا برای بازگشت تعادل به بدنتان استفاده کنید. این حرکات هم برای جسم شما مفیدند و هم برای روح شما. حرکات یوگا به افزایش ظرفیت ریه ها و تنفس منظم در حین ورزش هم کمک می کند.

با خود مانند یک قهرمان رفتار کنید

پول خود را خرج کنید و یک روز یا دو روز بعد از مسابقات و ورزش های سنگین از ماساژهای ورزشی استفاده کنید تا به استحکام عضلات شما کمک کند.

هر چه سریعتر یک میان وعده بخورید

تا دو ساعت بعد از دویدن یا ورزش کردن، بدن شما سعی می کند آنچه از دست داده است و کالری که سوزانده است را جبران کند، این زمان بهترین فرصت برای جذب مواد مغذی است.

از فوم رولر استفاده کنید تا تنش عضلات را از بین ببرید

بین دو تا شش ساعت پس از تمرینات ورزشی سخت مثل دویدن شدید می توانید از یک فوم رولر استفاده کنید تا سفتی عضلات را از بین ببرد و آنها را نرم کند.

دوش بگیرید تا آرامش پیدا کنید

حمام آب سرد بگیرید و از روغن های ماساژ استفاده کنید تا التهاب عضلات را کاهش دهد و سرعت بهبود ئ ریکاوری آنها را افزایش دهد.

به موقع به رختخواب بروید

گوشی موبایل یا کامپیوتر خود را نیم ساعت قبل از خواب خاموش کنید تا مغز شما بتواند کمی استراحت کند و برای خواب آماده شود.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *