سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

لیفت و بالا کشیدن ابرو و پیشانی بدون جراحی

افتادگی ابروها، چین‌وچروک پیشانی و خطوط دور چشم موجب بروز بیشتر نشانه‌های پیری می‌گردد. علاوه براین، اثرات جاذبه و روند طبیعی پیری می‌تواند موجب افتادگی جزئی پیشانی به ناحیه بالای چشم شود، که خود موجب افتادگی پلک می‌شود. یک ظاهر خسته و سالخورده، می‌تواند از طریق لیفت ابرو یا بالا کشیدن ابرو و پیشانی اصلاح شود، که در آن پوست پیشانی کشیده و سفت می‌شود و به صاف شدن خطوط و چین‌وچروک و جوان‌سازی ناحیه بالایی صورت منتهی می‌گردد. در این مقاه به بحث روش های لیفت و بالا کشیدن پیشانی بدون جراحی(ژل، بوتاکس، هایفوتراپی،لیزر) می پردازیم.

کاندیدای مناسب برای لیفت ابرو و پیشانی

نور خورشید، باد، سن، و کشش رو به پایین جاذبه همگی بر چهره تأثیر می‌گذارند و با از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست، اغلب باعث ایجاد خطوط اخم، چین‌وچروک در سراسر پیشانی و سنگینی فزاینده ابروها می‌شود. افتادگی ابروها معمولاً برای اولین بار در افرادی مشاهده می‌شود که در دهه چهل زندگی خود هستند، و در اغلب بیماران عامل سن موجب گرایش آن‌ها به عمل لیفت و بالا کشیدن پیشانی یا ابرو می‌شود.

روش‌های لیفت و بالا کشیدن ابرو و پیشانی

ازآنجایی‌که درمان‌های جراحی گران‌قیمت هستند و بسیاری از مردم حاضر به پذیرش خطرات ناشی از عمل جراحی نیستند، روش‌های لیفت و بالا کشیدن غیرتهاجمی ابرو بسیار محبوبیت پیداکرده‌اند: لیزردرمانی، بوتاکس، هایفو. این نوع از درمان می‌تواند خطوط ریز و چین‌وچروک را کاهش دهد و ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بوتاکس و ژل‌های پوستی

موقعیت ابروهای شما تا حد زیادی توسط دو گروه عضلانی مجزا تعیین می‌شود. یک گروه از عضلات ابروها را بالا می‌برد و گروه دیگر آن‌ها را پایین می‌کشد. بوتاکس برای شل کردن عضلاتی استفاده می‌شود که ابروها را پایین می‌کشد و به عضلات دیگر اجازه می‌دهد که پیشانی را بدون هرگونه مقاومتی بالا بکشند. ژل‌های پوستی برای تمام بیماران موردنیاز نیست، اما برخی از آن‌ها ممکن است از یک ژل پوستی برای ایجاد ظاهر جوان‌تر بهره‌مند شوند.

آیا در مورد افتادگی ابروهای خود نگران هستید اما از رفتن به زیر تیغ جراحی برای لیفتینگ ابرو و پیشانی هراس دارید؟ جراحی برای همه مناسب نیست، و تنها گزینه برای شما محسوب نمی‌شود. بوتاکس، یک روش سریع و نسبتاً بدون درد است، که می‌تواند نتایج مشابهی را تنها در یک جلسه درمانی به دست دهد.
درحالی‌که جراحی برای ایجاد تغییرات چشمگیر ایده آل است، لیفت و بالا کشیدن ابرو و پیشانی غیرتهاجمی بوتاکس طبیعی‌تر به نظر می‌رسد و عاری از خطرات مربوط به جراحی یا یک دوره بهبودی طولانی‌مدت است. درواقع، بوتاکس دوره ازکارافتادگی ندارد، بنابراین شما می‌توانید بلافاصله پس از درمان به روال عادی زندگی خود بازگردید.

14

آمادگی برای لیفت ابرو

لیفت و بالا کشیدن غیرتهاجمی ابرو یک روش ساده و سریع است. به‌علاوه یک تجربه بدون درد می‌باشد.  تمام آنچه شما باید برای آماده‌سازی خود انجام دهید، قطع مصرف آسپیرین، ایبوپروفن، ویتامین E، مخمر یوحنای مقدس و دیگر داروهای رقیق‌کننده خون به مدت یک هفته و اجتناب از مصرف شراب و مولتی‌ویتامین برای دو روز قبل از عمل جراحی است.

عمل لیفت ابرو و پیشانی

در طول این عمل، شما چند تزریق بوتاکس، ژل پوستی یا هر دو را دریافت خواهید کرد. هیچ نیازی به بیهوشی نیست، اما کرم بی‌حس‌کننده ممکن است در صورت نیاز استفاده شود. پس‌ازآن، شما مقداری تورم خفیف و کبودی که معمولاً ظرف چند روز از بین می‌رود را تجربه می‌کنید. بیشتر بیماران در روز بعد از عمل قادر به ازسرگیری فعالیت‌های روزمره خود هستند. بسته به تزریق خاص دریافت شده، لیفت و بالا کشیدن ابرو چهارتا نه ماه دوام خواهد داشت.

لیزر لیفت ابرو

درگذشته، جراحان پلاستیک از روش‌های تهاجمی شامل جراحی برای انجام لیفت ابرو استفاده می‌کردند. امروزه، شما می‌توانید ترکیبی از جراحی اندوسکوپیک و لیزر را برای لیفت ابرو استفاده کنید، که از میزان تهاجم کمتری نسبت به عمل جراحی برخوردار است، اما نسبت به تزریق تهاجمی‌تر است.

جزئیات عمل

در لیزر لیفت و بالا کشیدن ابرو، برای بالا کشیدن پیشانی نیاز به ایجاد برش‌های بزرگ نمی‌باشد. در عوض، شش برش کوچک معمولاً در نواحی ناپیدا ایجاد می‌شوند. برای تکمیل درمان، جراح شما از یک تلسکوپ نوری که تصویرات ویدئویی را برجسته نمایش می‌دهد، استفاده می‌کند. دستگاه به او اجازه می‌دهد تا بخش‌هایی از جراحی که به‌راحتی در دسترس نیستند، را مشاهده کند. علاوه بر این، لیزر به جراح اجازه می‌دهد تا کار خود را با دقت بسیار انجام دهد. روش لیزر خونریزی کمتری در پی دارد و زخم شما با سرعت بیشتری التیام پیدا می‌کند.
در طول عمل، پیشانی شما به سمت ابروها پایین کشیده شده و به سمت بخش فوقانی سر، بالا کشیده می‌شود. لیزر عضلات این بخش از صورت را آزاد می‌کند، که موجب کاهش چین‌وچروک می‌گردد. به‌علاوه درمان موجب چرخش رو به بالای پیشانی وابروها می‌شود.  هنگامی‌که تحرک آغاز می‌شود، جراح بخشی از بافت ناحیه تحت عمل را به‌منظور بالا بردن پیشانی وابرو به سمت بالا چرخانده و آن را با بخیه می‌بندد.

مزایای لیزر لیفت ابرو بدون جراحی

لیزر لیفت ابرو با به حداقل رساندن چین‌وچروک و خطوط، نشانه‌های پیری را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، بسیاری از افراد در طول یک هفته بهبود پیدا می‌کنند. اما، شما می‌توانید به‌وسیله بوتاکس با دوره بهبودی کوتاه مدت و بدون نیاز به ایجاد برش به نتایج مشابه دست‌یابید!

هایفوتراپی

اولتراسوند پزشکی به مدت یک دهه به‌عنوان ابزاری برای بررسی ساختار پنهان داخل بدن استفاده‌شده است. تجسم سازی از طریق تولید امواج صوتی که بافت‌های داخلی را بر روی یک صفحه‌ مانیتور نمایش می‌دهند، انجام می‌گیرد. مقادیر کمی از گرما در این فرایند تولید می‌شود.

جراحی لیفت و بالا کشیدن ابرو

یک ظاهر خسته و سالخورده، می‌تواند از طریق جراحی لیفت ابرو و پیشانی اصلاح شود، که در آن پوست پیشانی کشیده و سفت می‌شود، و به صاف شدن خطوط و چین‌وچروک و جوان‌سازی ناحیه بالایی صورت منتهی می‌گردد.

پوست افتاده به‌طور دائم برداشته می‌شود، اگرچه روند طبیعی پیری پوست، بی تردید به روال طبیعی خود ادامه خواهد داد.

 

منبع: سایت دکتر محرابیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *