تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ای

با غذاهایی که باعث می شوند جوش بزنید آشنا شوید

همۀ ما جوش و آکنه را تجربه کرده‌ایم. آکنه یک مشکل پیچیده است و تشخیص علت بروز آن می‌تواند دشوار باشد. محققین ثابت کرده‌اند که ارتباطی میانِ آکنه و رژیم غذایی وجود دارد. در واقع تحقیقات نشان می‌دهند که برخی از مواد غذایی جوش آور هستند. با عطارباشی همراه باشید تا شما را با این غذاهای جوش آور آشنا کنیم.

غذاهای جوش آور

شیرینی

کوکی‌ها، آبنبات‌ها، شکلات‌ها و کیک‌ها همگی سرشار از شکر هستند. مصرف زیاد شیرینی‌جات به هیچ‌وجه برای سلامت پوست و همینطور سلامت بدن مناسب نیست. اگر عاشق شیرینی هستید، از گزینه‌های سالمتری مثل عسل یا میوه‌ها استفاده کنید.

چربی حیوانی

چربی حیوانی یکی از غذاهای جوش آور است، زیرا غدد چربی زیر پوست را تحت فشار قرار می‌دهد و باعث برانگیختگی جوش می‌شود. از طرفی دیگر، چربی سبزیجات بسیار مفید است و به سلامت پوست و پیشگیری از پیری زودرس پوست کمک می‌کند.

بیکن

همه بیکن را دوست دارند، اما آیا بیکن سالم است؟ از آنجایی که بیکن بسیار پرچرب است، می‌تواند نقش مهمی را در بروز جوش یا آکنه ایفا کند. سعی کنید تا جایی که امکان دارد از مصرف بیکن خودداری کنید.

میگو

میگو برای سلامت پوست مفید نیست و اغلب باعث بروز آکنه می‌شود. میگو سرشار از یُد است که این ماده برای سلامتی مفید نیست. میگو همچنین حاوی آلرژن‌هایی است که می‌توانند منجر به بروز آکنه و حتی راش پوستی شوند. سعی کنید مصرف میگو را محدود کنید.

چیپس سیب‌زمینی

یکی از غذاهای جوش آور هستند، زیرا از روغن و نشاسته تهیه می‌شوند. برای بهبود آکنه و جوش، خوراکی‌های سالمتر را جایگزین چیپس کنید.

غذای کنسروی

کنسروها ممکن است خوشمزه بوده و سریع آماده شوند، اما از غذاهای جوش آور محسوب می‌شوند و برای پوست مضرند. کنسروها باعث وخیم‌تر شدن مشکل آکنه می‌شوند. غذاهای کنسروی و فرآوری شده همچنین حاوی بسیاری از مواد شیمیایی هستند که نه تنها برای پوست، بلکه به طور کلی برای بدن مضرند.

غذای تند

غذاهای تند در بروز جوش و آکنه نقش دارند. همه می‌دانیم که غذاهای تند برای دستگاه گوارش مناسب نیستند، و از آنجایی که ارتباط نزدیکی میان این دستگاه و سلامتی کلی بدن از جمله پوست وجود دارد، طبیعی است که خوردن زیادِ غذاهای تند باعث بروز آکنه و مشکلات پوستی شود.

غذاهای سرشار از گلوکز

این غذاها سریع‌تر در بدن تجزیه شده و سطح گلوکز خون را بالا برده و تولید انسولین را افزایش می‌دهند. این غذاها می‌توانند باعث نوسانات هورمونی شده و در نتیجه بروز جوش و آکنه را سبب شوند.

نان، برنج سفید، چیپس سیب زمینی، غلات‌های صبحانه فرآوری‌شده، شکلات‌ها، کیک‌ها و… گلوکز بالایی دارند.

سایر غذاهای جوش آور

  • گوشت قرمز
  • شیر
  • نوشیدنی‌های حاوی کافئین
  • الکل
منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *