تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

روش هایی برای حفظ انگیزه در طول رژیم غذایی

مقاله در یک نگاه

یکی از مهم ترین مواردی که موجب پایبندی به رژیم غذایی و کاهش وزن می شود، حفظ انگیزه است. افزایش میزان فعالیت ها، دوری از گوشی های هوشمند، آب رسانی کافی به بدن، سحر خیز بودن و توجه به میزان مصرف کالری ها از جمله مواردی هستند که انگیزه ی شما را در طول رژیم غذایی حفظ می کنند.

حفظ انگیزه در طول رژیم غذایی بسیار مشکل است. گاهی اوقات اشتباهات احمقانه به شدت شما را بی انگیزه و از مسیر کاهش وزن دور می کند. اگر احساس می کنید برای ادامه ی مسیر انگیزه ای ندارید، سعی کنید برخی از موارد زیر یا همه ی آنها را به کار برید.

سخت نگیرید، اما به میزان کالری ها توجه کنید

برای چند روز آینده، به میزان کالری ها و مقدار قند موجود در غذاها و نوشیدنی های خود توجه کنید. به خود سخت نگیرید و خود را محدود نکنید. هر آنچه دوست دارید، بخورید تنها توجه داشته باشید که چه میزان کالری از آنها دریافت می کنید.

میزان فعالیت خود را افزایش دهید

آیا برای فعال بودن، از فرصت ها چشم پوشی می کنید؟ ۱۰ بار درازنشست و کمی پیاده روی پس از شام، نیاز به زمان و تلاش زیادی ندارد. به جای آنکه در هنگام تماشای تلویزیون دراز بکشید، حرکات کششی و یا دراز نشست انجام دهید. فعال بودن اثر بسیار مهمی بر روی احساسات شما در طول شب و روز دارد. در طول روز با فعالیت های زیر می توانید خود را به چالش بکشانید:

  • ۱۰۰ بار پوش آپ
  • ۱۰۰ بار اسکوات
  • ۵۰ بار لانج
  • ۱ تا ۵ دقیقه حرکات پلانک
  • ۱۰۰ بار حرکات پروانه

از گوشی های هوشمند دوری کنید

یک ساعت پیش از خواب، تمام وسایل الکترونیکی را خاموش کنید. تلویزیون، کامپیوتر، لپ تاپ و گوشی های هوشمند، تحریک بر انگیز و ضد خواب هستند. آنها را خاموش کنید و به جای آن یک کتاب بخوانید. تا راحت تر به خواب بروید. خواب کافی یکی از موارد مهم برای تداومرژیم غذایی است.

سحر خیز باشید

سعی کنید هر روز ۳۰ دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید. ساعت خود را کوک کنید و به محض زنگ خوردن از جای خود بلند شوید. به مرور این کار برای شما آسان تر و حفظ رژیم غذایی برای شما میسرتر خواهد شد.

آب رسانی کافی به بدن را فراموش نکنید

یک بطری جدید خریداری کنید و همواره در طول روز از آن بنوشید. این کار موجب می شود آب بیشتری بنوشید، کمتر احساس گرسنگی کنید و انگیزه بیشتر برای ادامه ی رژیم غذایی داشته باشید.

منبع: برنافیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *