داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

۱۰ داروی گیاهی مناسب برای درمان سنگ کلیه

درمان و دفع سنگ کلیه : افراد زیادی وجود دارند که به سنگ کلیه مبتلا هستند . دلایل زیادی برای به وجود آمدن سنگ کلیه وجود دارد ولی از دیدگاه طب سنتی دلیل اصلی به وجود آمدن سنگ کلیه، بلغم محجر (بلغمی که به حالت سنگ درآمده) است . یکی دیگر از دلایل سنگ کلیه از دیدگاه طب سنتی مزاج سرد کلیه هاست . زمانی که بلغم در کلیه هایی با مزاج سرد باقی می ماند، تبدیل به بلغم کریستالی (بلوری) می شود . کریستال ها به یکدیگر می چسبند و تولید سنگ می کنند . به طور مععمول خیلی‌ها را می‌شناسیم که حداقل یک بار در عمرشان دچار سنگ کلیه شده‌اند و بعضی هم هستند که به صورت مکرر دچار این وضعیت دشوار می‌شوند . اما خوب است بدانید گیاهان دارویی در این زمینه هم کم نگذاشته‌اند . تعداد زیادی از گیاهان دارویی برای جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه و همچنین کمک به خرد شدن و دفع سنگ کلیه مفیدند . در این بخش از مجله اینترنتی بیرکلیک میخواهیم  با ۱۰ داروی گیاهی که در درمان و دفع سنگ کلیه مفیدند آشنا بشویم . همراه ما باشید .

۱۰ داروی گیاهی برای درمان و دفع سنگ کلیه

۱ – سبوس برنج : خوردن سبوس برنج می‌تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه از جنس کلسیم را کاهش دهد. میزان خوراک تجویز شده به این منظور دو بار در روز ده گرم از سبوس برنج است . البته کسانی که به هر دلیلی احتیاج به جذب بالای کلسیم دارند نباید در خوردن سبوس برنج افراط کنند .

۲ – حلبوب : گیاه حلبوب هم در موارد ناراحتی‌های مجاری ادراری و سنگ کلیه توصیه می‌شود. برای تهیه دم‌کرده‌اش ۱۵۰ گرم گیاه تازه با ریشه را خوب تمیز می‌کنیم و در هزار گرم آب جوش دم می‌کنیم. بعد با عسل یا قند شیرین کرده و فنجان فنجان می‌خوریم. گیاه حلبوب برای اثر بخشی حتما باید به صورت تازه مصرف شود.

۳ – دند : برای دفع سنگ کلیه و مثانه می‌توان به میزان کم از مغز دند هم استفاده کرد.برای استفاده از مغز دند باید حتما پوست و غشای میانی آن گرفته شود و ۱۰ الی ۱۲ ساعت در آب لیمو ترش خیسانده شود. سپس در ترکیب با داروهای گیاهی دیگر از جمله کتیرا، برگ گل سرخ، نشاسته و زعفران مصرف شود. برای افراد بزرگ و قوی یک الی دو دانه از مغز دند و در مورد افراد ضعیف‌تر حداکثر نصف یک دانه توصیه می‌شود. مصرف دند بیش از حد مجاز و در فصول گرما جایز نیست.

۴ – هلو : خوردن جوشانده برگ‌های هلو هم برای بیماری‌های مجاری ادراری و سنگ کلیه و ورم مثانه مفید است.

۵ – هندوانه : برای خرد کردن سنگ کلیه باید آب هندوانه را با سکنجبین نوشید.

درمان و دفع سنگ کلیه با 10 داروی گیاهی
۶ – عرعر : برای استفاده از خاصیت میوه عرعر دردفع سنگ کلیه باید در ۲ لیتر آب ۵۰ گرم جو سفید پوست کنده را به همراه حدود ۳۰ گرم میوه عرعر بریزید و بجوشانید . بعد جوشانده را با عسل مخلوط کنید .

۷ – خطمی : برای تهیه دم کرده ریشه خطمی باید ۱۰ گرم ریشه خطمی را گرفته و بعد از تمیز و خرد کردن ۱۰۰ گرم آب جوش روی آن بریزیم و بگذاریم انقدر بماند تا به درجه حرارت ۲۰ برسد. بعد با عسل مخلوط می‌کنیم و روزی سه فنجان نوش جان.

۸ – انگور فرنگی : برای درمان سنگ کلیه می‌توان از دم‌کرده سرشاخه‌ها و برگ‌های گیاه انگور فرنگی سیاه نیز استفاده کرد.

۹ – برگ پنیرک : برگ پنیرک را می توان برای از بین بردن سنگ کلیه هم استفاده کرد . افرادی که سنگ کلیه دارند، باید ۱۰۰ گرم از برگ پنیرک را در یک و نیم لیتر آب بجوشانند و بعد از ۲ تا ۳ دقیقه جوشیدن، آن را صاف کنند و در یک لیوان بریزند. اضافه کردن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به این نوشیدنی توصیف می شود، پنیرک را باید قبل از هر غذا نوشید.

۱۰ – ملکه چمن : برای تهیه دم‌کرده گیاه ملکه چمن که برای ناراحتی‌های مجاری ادراری و سنگ کلیه مفید است باید سرشاخه‌های خشک گیاه یا گل‌های گیاه را به میزان ۵۰ گرم در هزار گرم آب جوش دم کنیم و روزی ۴ ۵ لیوان بخوریم .

منبع: بیرکلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *