داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

گیاه پیچک راهی برای درمان سرطان

اگر در کتاب های قدیمی به دنبال خواص پیچک بگردیم اینطور نوشته اند که پیچک از گیاهان بهاری است که دارای برگ‌های باریک شبیه تره بوده و جوشانده آن برای رفع ترش‌ کردن معده و تلخی دهان مؤثر می‌باشد ، بومی اروپای غربی ، مرکزی و جنوبی است و در طب سنتی از برگ های آن برای درمان بیماری های متعدد استفاده می شود . ولی اگر از عموم افراد مخصوصا کشاورزان در مورد خواص پیچک بپرسیم خواهند گفت این گیاه در مزارع کشاورزی به عنوان علف هرز شناخته شده و مشکلات زیادی را برای کشاورزان بوجود می آورد . به تدریج با انجام تحقیقات در مورد خواص این گیاه ، مشخص شد که خواص زیادی در آن وجود دارد . یکی از مهمترین خواص این گیاه پیشگیری از سرطان است .

نتایج تحقیقات متخصصان نشان می‌دهد که این گیاه دارای فعالیت آنتی‌اکسیدانی قابل‌توجهی است ، بنابراین پیچک میتواند از گسترش و یا توسعه سرطان در فرد مصرف کننده آن جلوگیری کنند . همانطور که می دانید رادیکال های آزاد در بدن میتواند تاثیرات مخربی از جمله سرطان داشته باشند . گیاه پیچک با حذف رادیکال‌های آزاد ، می‌تواند بدن را از طیف وسیعی از بیماری‌های مزمن، از جمله ابتلای به سرطان محافظت کند .

پیشگیری از سرطان به کمک پیچک

شاخ و برگ‌های متراکم و به هم فشرده گیاه پیچک در جذب فرمالدئید نقش موثری داشته و میتواند در پاکسازی محیط استفاده شود . این گیاه از سوی ناسا به‌عنوان بهترین گیاه برای تصفیه هوای خانه معرفی شده است . وجود این گیاه در اتاق می‌تواند به عنوان یک عامل ضدآلرژی تلقی شود ؛ چراکه پس از شش ساعت از آوردن این گیاه به یک اتاق آلوده ، حدود ۶۰۰ درصد از قارچ‌ها و آلودگی‌های هوازی و معلق در هوا را جذب می‌کند و باعث می‌شود افرادی که به آلرژی‌های تنفسی دچار هستند در اتاق‌هایی که این گیاه در آن حضور دارد ، بهتر زندگی کنند . همچنین این گاه به ارگان‌ها کمک می‌کند تا بهتر عمل کنند و سموم را از بدن به طور مؤثرتری دفع کنند ، در نتیجه باعث تصفیه کردن خون و کاهش فشار بر این سیستم‌های حیاتی می‌شود .

مصرف عصاره برگ پیچک، با افزایش میزان دریافت اکسیژن در ریه، در برطرف کردنآسم موثر است . خاصیت ضد التهابی دارد و برای درمان برونشیت مزمن مفید است . سرفه را تسکین می بخشد ، چین و چروک صورت را از بین می برد . درد روماتیسم و التهاب استخوان و مفصل را برطرف می کند .

از گذشته مردم از برگ‌های پیچک استفاده می‌کرده‌اند تا درد و عفونت زخم‌های سوختگی را بر روی پوست خود را به حداقل برسانند . این گیاه همچنین برای زخم‌های باز یا دیگر زخم‌ها کارایی دارد ، زیرا خواص ضد باکتری خاص برگ‌های آن ، بر اساس ماهیت حفاظتی ساپونین های موجود در برگ آن است . این گیاه همچنین می‌تواند به کاهش ناراحتی و تحریک ناشی از بیماری پسوریازیس ، اگزما ، آکنه و سایر مشکلات بهداشتی مرتبط با پوست به فرد مصرف کننده کمک کند .

منبع: بیرکلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *