آشپزیساندویج و پیتزا

دستور تهیه میت بال با سس گوجه

درصورتی که هوس کرده‌اید با گوشت چرخ کرده غذا تهیه کنید و از طرفی دلتان تنوع هم میخواد بهتون توصیه میکنم که حتما از گوشت چرخ کرده به شکل میت بال داخل غذایتان استفاده نمایید. می‌توانید از میت بال داخل خورشت‌ها، خوراک‌ها و حتی پلو مخلوط هامون استفاده نماییم و شکل و طعم جدیدی بهشان بدهیم. در این مطلب از آشپزی مجله اینترنتی بیرکلیک هم طرز تهیه میت بال با سس گوجه‌فرنگی را برایتان میزاریم که می‌تواند به عنوان یک خورشت خوشمزه با برنج سرو شود.

مواد لازم جهت تهیه میت بال

مواد لازم مقدار
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
پیاز یک عدد
گوجه فرنگی سه عدد
پیاز داغ یک قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
نعنا خشک یک قاشق غذاخوری
آرد نخودچی یک قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه میت بال

درمرحله نخست یک عدد پیازی که داریم را با سایز ریز رنده میکنیم، و آبش رو میگیریم. اکنون گوشت چرخ کرده، یک الی نهایتا دو قاشق غذاخوری آرد نخودچی برای وا نرفتن کوفته های گوشت، به مقدار کافی نمک و فلفل رو به پیاز اضافه میکنیم و مواد را کامل با هم ورز میدهیم. سپس به اندازه یک گردو از مواد برداشته و در دستمان گلوله اش میکنیم و داخل یک ماهیتابه که مقداری روغن داخلش ریختیم و روغن هم داغ شده با حرارت ملایم سرخ میکنیم. در ماهیتابه را قرار می‌دهیم و بعضی‌اوقات میت بال‌هارا زیرو رو میکنیم تا هم سرخ شوند و هم بپزند.

اکنون نوبت به آماده کردن سس میت بال‌ها میرسد. جهت تهیه سس هم کافیه پیاز داغ، رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل و زرچوبه رو با هم تفت دهیم تا رب سرخ شود و از خامی دربیاد. زمانی‌که رب سرخ شد گوجه فرنگی هایی که با غذا ساز یا مخلوط کن پوره کردیم هم بهش اضافه میکنیم و با هم ترکیب میکینم. اکنون نعنا خشک را هم میریزیم. سپس یک لیوان آب به سس اضافه میکنیم. درنهایت میت بال ها را مجددا داخل سس میذاریم ودر ماهیتابه را هم قرار می‌دهیم تا میت بالها برای نیم ساعت بپزن و هم طعم سس را بگیرند و هم خوب مغز پخت شوند.

زمانی‌که سس تنگ آب شد و خورشتمان به روغن افتاد غذایمان آماده است. اکنون می‌توانیم خورشت خوشمزه‌مان را با برنج نوش جان کنیم.

منبع: کتاب کاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *