داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

درمان حساسیت دندانی با روش های سنتی

اولین قدم درمان دندان های حساس، شناسایی علت و حذف آن است.

در حساس شدن دندان ها به علل مختلف، لایه مینای روی دندان که سخت ترین قسمت دندان است و اثر حفاظتی و عایقی دارد، کارایی خود را از دست می دهد، نازک می شود یا اینکه از بین می رود.

۷مقدمه حساسیت دندانی

جویدن یخ

  • یک از عادت های بسیار مضر برای دندان هاست چرا که هم حساسیت و دردهای مبهم دندانی ایجاد می کند و هم اینکه می تواند باعث ترک دندان ها شود.

مکیدن لیمو

  • لیمو و آبلیمو اسیدی هستند، اما تماس لیمو به صورت مکیدن آن مدت برخورد اسیدسیتریک لیمو را با دندان ها افزایش می دهد و موجب حساسیت دندان ها می شود.

بلیچینگ دندان ها

  • در درمان سفید کردن دندان ها به روش بلیچینگ معمولا از نوعی مواد اکسیدان برای سفیدکردن دندان ها استفاده می شود. در حالت عادی و افراد سالم این درمان مشکلی ایجاد نمی کند یا حداقل حساسیت بسیار گذراست، بلیچینگ ولی در افرادی که دندان های حساسی دارند، حساسیت شدیدی ایجاد می کند.

استفاده از مواد ساینده

  • استفاده از پودرهای سفیدکننده با مسواک، جوش شیرین، حتی خمیردندان های سفید کننده به مدت خیلی طولانی و .. می تواند به مینای دندان ها آسیب بزند و با ازبین رفتن اثر حفاظتی مینا دندان ها حساس خواهند شد.

مسواک زدن به روش اشتباه یا استفاده از مسواک های زبر

  • مسواک زدن به روش سایشی باعث از بین رفتن مینای دندان، به خصوص در ناحیه نازک طوق دندان ها و حساس شدن دندان ها می شود. مسواک زدن اشتباه لثه را هم تحلیل می برد و تحلیل لثه خودش عامل حساس شدن دندان هاست.

بیماری لثه

  • تحلیل لثه و استخوان زیر آن باعث می شوند قسمت هایی از ریشه دندان که در حالت عادی با لثه پوشش داده شده اند، با فضای بیرون تماس پیدا کنند و به راحتی با محرک ها تحریک شوند. نتیجه این قضیه حساس شدن بیش از حد دندان هاست.

دندان قروچه

  • ساییدن دندان ها روی هم در خواب یا بیداری باعث از بین رفتن مینای روی سطح دندان و طوق دندان ها می شود. در نهایت عبور مواد محرک از مسیر این ترک ها و حساسیت دندانی قابل پیش بینی است.در برخی موارد این سایش کند و مزمن است و دردی ایجاد نمی کند، ولی مواردی نیز هست که به حساس شدن دندان ها و حتی دردهای بسیار شدید با مواد غذایی سرد و گرم منجر می شود.
منبع: هفته نامه سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *