درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

تغییرات و علائم مادران در هفته سی و یکم بارداری

در هفته سی و یکم بارداری ، رحم شما حدود ۱۱ سانتی متر بالای ناف شما اندازه گیری می شود. در حال حاضر کمتر از ده هفته دیگر تا تولد نوزاد شما باقی مانده است.در واقع، آیا می دانستید که تنها ۵ درصد از نوزادان در تاریخ تعیین شده خود به دنیا می آیند؟ این مسئله تلنگری برای شماست که به لحاظ ذهنی و احساسی برای زایمان و وضع حمل آماده شوید.

تاریخ دوره های زایمان

اگر چه تاریخ رسمی زایمان شما تقریبا هفته ۴۰ است، ممکن است کودک شما در هر زمانی بین هفته های ۳۷ تا ۴۲ به دنیا بیاید و در این بازه سالم در نظر گرفته میشود. این دوره به صورت زیر تقسیم بندی میشود:

  • دوره پیش از موقع (بین ۳۷ هفته و ۰ روز و ۳۸ هفته و ۶ روز)
  • دوره کامل (بین ۳۹ هفته و ۰ روز و ۴۰ هفته و ۶ روز)
  • دوره با تاخیر (بین ۴۱ هفته و ۰ روز و ۴۱ هفته و ۶ روز)
  • پسا دوره (بین ۴۲ هفته و ۰ روز و فراتر از آن)

کلاس های پیش از تولد یا زایمان

اگر قبلا نتوانسته اید به این کلاس ها بروید، باید برای یک کلاس پیش از تولد یا زایمان ثبت نام کنید. اگرچه ممکن است برای بعضی از کلاسهای زایمان طبیعی خاص (مانند لامزه یا برادلی) که نیاز به تعهد طولانی مدت دارند خیلی دیر باشد، اما بیمارستان یا محل زایمان شما ممکن است کلاسهای آمادگی زایمان را با مدت زمان کمتری ارائه کنند.

کلاس های زایمان به شما یک نمای کلی از آنچه که در طول زایمان انتظار می رود، از جمله گزینه های شما برای کاهش درد در مقایسه با روش های طبیعی تر، تولد واژینال در برابر سزارین و موارد مرتبط، به شما ارائه می دهند. علاوه بر ارائه اطلاعات ارزشمند، این کلاس ها باعث می شود تا بسیاری از ترس هایی که در مورد تولد نوزادان دارید، کاهش یابد. علاوه بر این، کلاسهای زایمان و دوران بارداری در سه ماهه سوم، راه عالی برای برای برقراری ارتباط با دیگر خانم های باردار است.

تغییر ناف

همراه با شکم در حال رشد شما، ممکن است متوجه شوید که ناف شما بیشتر از قبل بیرون زده است. این مسئله یک تغییر طبیعی بارداری است که ناشی از فشار رحم در حال بزرگ شدن است که به شکم شما فشار می آورد. بعضی از زنان فکر میکنند ناف بیرون زده آنها جذاب نیست، بنابراین سعی می کنند آن را پنهان کنند. از طرف دیگر، برخی دیگر ممکن است این تغییر بارداری را جشن بگیرند.
فقط اگر در حال حاضر ظاهر ناف خود را دوست ندارید، به یاد داشته باشید که چند ماه پس از تولد کودک ناف شما شل میشود و به ظاهر قبل از بارداری خود برمی گردد.

تغييرات سينه

با نزدیک شدن تاریخ زایمان تنها به چند هفته دیگر، ممكن است متوجه شده باشيد كه سينه ها برای آماده شدن برای تغذيه با شير مادر، تغييرات قابل ملاحظه اي را تجربه مي كنند. ممکن است احساس کنید سینه های شما سنگین تر از قبل شده اند. قسمت های اطراف نوک پستان های شما (تحت عنوان آرئول ها) خیلی تیره تر از قبل از بارداری شده اند. وقتی که غدد شیری شما شروع به تولید شیر اولیه میکنند، ممکن است متوجه برآمدگی هایی در پستان خود شوید. همه این تغییرات در هفته سی و یکم بارداری طبیعی هستند.

در حال حاضر نشت شیر اولیه از پستان، دردسرساز است. در برخی از زنان باردار در سه ماهه سوم نشت شیر اولیه (آغوز) که نوزاد شما در چند روز اول پس از تولد از آن تغذیه می کند، شروع میشود. آغوز می تواند به رنگ روشن باشد یا ممکن است کمی زرد رنگ باشد. اگر نشت پستان شما را اذیت میکند، برای اطمینان از پدهای مخصوص استفاده کنید.

سوزش سر دل و سوء هاضمه

در هفته سی و یکم بارداری ، اندام های داخلی شما تغییر یافته اند تا برای رحم و رشد کودک فضا ایجاد کنند. در نتیجه، شما احساس ناراحتی میکنید و مشکلات گوارشی را تجربه خواهید کرد، مانند سوزش سر دل و سوء هاضمه.

سوزش سردل و رو دل می تواند بسیار ناراحت کننده باشد و باعث می شود که اندازه بزرگ رحم شما به حفره شکم فشار وارد کند. این مسئله باعث کاهش روند هضم شما می شود و برای بدن سخت تر می شود تا وعده های غذایی بزرگ و انواع خاصی از غذا را هضم کند. همچنین ممکن است به علت رشد زیاد کودک شما، سوزش سردل (احساس سوزش در قفسه سینه) ایجاد شود. برای به حداقل رساندن ناراحتی خود به خاطر این علائم بارداری در سه ماهه سوم، حتما در طول روز وعده های غذایی کوچکتر مصرف کنید و از غذاهایی که ممکن است باعث سوء هاضمه یا سوزش سر دل شوند، اجتناب کنید.

تاری دید ممکن است نشانه ای باشد که شما در این هفته تجربه می کنید. احتباس آب، هورمون ها و تغییر در گردش خون می توانند روی چشم شما تأثیر بگذارند و باعث شوند که شما بیشتر نزدیک بین شوید. این تغییرات دید طبیعی هستند، و پس از زایمان، باید به حالت طبیعی بازگردید.

 

منبع: راستینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *