تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

با رژیم غذایی آکواریومی لاغر شوید!

همان‌طورکه می‌دانید ماهی، یک غذای رژیمی سالم و مفید است، چه بهتر که این غذای رژیمی و مغزی را با بهترین روش‌های پخت، تهیه کنید.

ماهی‌کبابی جزو سالم‌ترین و خوشمزه‌ترین روش‌های پخت است. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید و به‌خاطر کمبود جا امکان استفاده از منقل را ندارید، با این چند دستور پخت می‌توانید یک وعده ماهی خوشمزه و رژیمی درست کنید.

ماهی رژیمی نوش جان کنید!

مواد مورد نیاز (برای ۲ نفر)

دستور پخت: اول

ماهی قزل‌آلا: ۲ عدد

پیاز: ۱ عدد

سیر: ۲ تا ۴ حبه

نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و قرمز: به مقدار لازم

زعفران دم‌کرده: ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری

روغن: کمی برای چرب‌کردن تابه

آبلیمو تازه یا آب لیمو ترش: ۴ قاشق غذاخوری

کمی کره: برای روی کباب

دستور پخت غذایی آکواریومی

ماهی را به مدت ۳ تا ۴ ساعت در مخلوطی از پیاز ریز شده، سیر خُرد شده و نمک و فلفل و زردچوبه قرار دهید. در نیم ساعت آخر، زعفران و آبلیمو را نیز اضافه کنید؛ سپس تابه گِریل یا چُدن را با بُرسِ آغشته به روغن چرب کرده و وقتی خوب داغ شد، ماهی را در تابه قرار دهید.

ماهی را با حرارت متوسط به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه کباب کنید؛ برای هر طرف ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان بگذارید که خوب برشته و کبابی شود. در مدت کباب شدن ماهی، بُرس آغشته به کره (مخلوط کره ذوب‌شده، زعفران با کمی آبلیمو یا آب نارنج) را روی دو طرف آن بکشید تا طعم بی‌نظیری بگیرد. حالا این غذای رژیمی و خوشمزه آماده سرو است؛ نوش جان!

دستور پخت: دوم

مواد مورد نیاز

ماهی قزل‌آلا: ۱عدد (به تعداد نفرات(

گوجه‌فرنگی حلقه‌شده: ۲ عدد

لیموترش تازه حلقهشده:۱ عدد

نمک: به مقدار لازم

پودر زنجبیل: به مقدار لازم

شوید و سیر تازه: به مقدار لازم

دستور پخت

ابتدا ماهی را شسته و بعد از تمیز کردن، روی آن کمی سیر تازه بمالید؛ سپس مقداری پودر زنجبیل و نمک به آن اضافه کنید و شوید تازه را درون شکم ماهی قرار دهید و به مدت یک ساعت، داخل یخچال بگذارید.

بعد از گذشت یک ساعت، ماهی را از یخچال بیرون آورده و با استفاده از بُرس، مقداری روغن (نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون) روی آن بمالید. روی کاغذ آلومینیوم چند حلقه گوجه‌فرنگی و لیموترش بگذارید، سپس ماهی را روی آنها قرار دهید؛ بعد از آن دوباره چند حلقه لیموترش و گوجه‌فرنگی روی آن بچینید و کاغذ را محکم ببندید و روی میله‌های وسط فر با درجه حرارت ۲۵۰- ۲۲۰ سانتیگراد قرار دهید. بعد از گذشت نیم ساعت یا ۴۵ دقیقه، این غذای سالم و رژیمی آماده است.

دستور پخت: سوم

مواد مورد نیاز

ماهی: ۱۰۰ گرم

فلفل دلمه‌ای : ۲/۱ عدد

پیاز: ۱ عدد

گوجه‌فرنگی: ۱ عدد

آبلیموی تازه : ۵/۱ قاشق غذاخوری

نمک، پودر فلفل و لیمو: به اندازه دلخواه

دستور پخت

ماهی را با نمک، فلفل و آبلیمو طعم‌دار کنید و در یخچال بگذارید تا مزه‌دار شود، در بشقاب گوجه و پیاز حلقه شده و فلفل دلمه‌ای را در بشقاب بچینید و ماهی را روی این مواد بگذارید و بقیه گوجه، پیاز و فلفل دلمه‌ای را روی آن بریزید.

حالا روی بشقاب را فویل بپیچید و چند سوراخ روی آن ایجاد کنید و  به مدت ۴۰ دقیقه درون فر با دمای ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. بعد از این زمان، فویل را بردارید و گریل فر را روشن کنید تا بعد از ۱۰ دقیقه روی ماهی سرخ شود؛ حالا می‌توانید این غذای رژیمی و خوشمزه را نوش جان کنید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *