آشپزیغذای بین المللی

طرز تهیه میگو پلو خوشمزه و مقوی

از غذاهای دوست‌داشتنی و پرطرفدار بوشهر كه به‌راحتی قابل تهیه است. توجه داشته باشید كه هرچه مقدار مواد بیشتر باشد، مدت پخت افزایش پیدا می‌كند.

مواد لازم برای میگو پلو

برنج : ۲ پیمانه
پودر سیر : ۱ قاشق چایخوری
روغن مایع : ۴ قاشق غذاخوری
زردچوبه : ۱ قاشق چایخوری
سبزی قلیه ماهی : ۷۰ (گشنیز و شنبلیله ساطوری)  گرم
فلفل قرمز : ۱ قاشق چایخوری
گرد لیمو : ۱ قاشق غذاخوری
میگو : ۱۰۰ گرم
نمک : به میزان لازم

طرزتهیه میگو پلو

میگوها را به اندازه یك بند انگشت خرد كنید، سپس داخل یك ظرف دیواره‌دار ریخته و یك قاشق غذاخوری روغن، پودرسیر، زردچوبه و فلفل قرمز را اضافه كرده و مخلوط كنید. ظرف را به مدت ۳ دقیقه با پخت تركیبی ۶-co با توان مایكرو ۱۸۰ و حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بپزید و در حین پخت، یك‌بار هم بزنید.

ظرف را از دستگاه خارج كنید. سبزی را همراه یك قاشق غذاخوری روغن، گرد لیمو و كمی نمك اضافه كرده وهمه مواد را مخلوط كنید و به روش پخت مایكرو ۵ دقیقه با توان ۹۰۰ وات و درپوش بپزید. در اواسط كار مواد را هم بزنید.

برنج را بشویید، سپس با ۲ پیمانه آب، یك قاشق چای‌خوری نمك و ۲ قاشق غذاخوری روغن در یك قابلمه شیشه‌ای مناسب داخل فر گذاشته و با استفاده از دكمه پخت ایرانی و انتخاب ۱pc برنج را بپزید. هنگام پخت برنج باید دستورالعمل ص ۱۸ راهنمای فر نوری سولاردام را دنبال كنید.

چلو را از مایكرو خارج كرده و مایه میگو و سبزی را با آن مخلوط كنید. ظرف را با درپوش با دكمه پخت ایرانی و انتخاب ۱pc 4-3دقیقه باید درپوش بپزید تا مواد كاملا یك نواخت شده و با هم دم بكشد. توجه داشته باشید حجم برنج الان بیشتر شده و وزن پلو حدود ۳۰۰ گرم است، بنابراین در انتخاب وزن در هنگام پخت ۳/۰ كیلوگرم را انتخاب كنید.

نكات ضروری:

۱- به جای میگو از فیله ماهی خرد شده استفاده كنید.

۲- می‌توانید مراحل پخت میگو را با مایكرو انجام می‌دهد. اما با این روش، میگوها آبدارتر است.

۳- درصورت تمایل سبزی قلیه را با شوید ساطوری جایگزین كنید.

۴- ممكن است به خاطر نوع برنج یا تفاوت حجم و كیفیت مواد زمان پخت شما كمی كمتر یا بیشتر شود.

منبع: سولاردام من

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *