تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزن

با اشتباهات رایج در مورد رژیم لاغری سریع آشنا شوید!

با اشتباهات رایج در مورد رژیم لاغری سریع آشنا شوید!

کم کردن وزن و لاغری هیچ وقت آسان نیست. باید بیشتر ورزش کنید، رژیم لاغری خاصی را رعایت کنید یا کمتر از حد معمول غذا بخورید. همچنین باید به خاطر داشته باشید کاهش وزن روندی است که تعدادی زیادی متغیر دارد که هر کدام به نوبه‌ی خود روی این روند تأثیر می‌گذارند. متدهای زیادی برای رژیم لاغری سریع وجود دارند که در مطالب قبلی برخی از آنها را به شما معرفی کرده ایم. رژیم غذایی شما باید به گونه ای باشد که علاوه بر کاهش وزن به سیستم گوارشی و بدن شما آسیب نرساند. بسیاری از افراد در راه رژیم گرفتن و لاغر شدن اشتباهاتی را مرتکب می شوند که می تواند برایشان گران تمام شود. بهترین رژیم لاغری رژیمی است که هم به کاهش وزن و سایز منجر شود و هم به بدن شما آسیبی نرساند. در ادامه شما را با برهی از اشتباهاتی که ممکن است در طول دوره ی رژیم لاغری سریع انجام می دهید آشنا می کنیم. امیدواریم که با مطالعه ی این موارد بدون اینکه به بدن خود آسیبی برسانید، سریع تر به وزن و فرم ایده آل خود برسید.

اشتباه اول: اینکه ندانید چه مقدار غذا می‌خورید!

محاسبه‌ی کالری مواد غذایی کار سختی است و مطالعات نشان داده بیشتر مردم اگر این محاسبه را در ذهن خود انجام دهند میزان کالری مصرفی خود را تا ۵۰ درصد کمتر حساب می‌کنند. همچنین کم کردن بیش از حد برای کاهش وزن سریع می تواند بسیار مضر باشد. از برنامه‌های کالری شمار در تلفن همراه خود یا سایت‌ها کمک بگیرید. این روش هم ۱۰۰% دقیق نیست اما از اینکه در ذهن خود محاسبه کنید بهتر است.

اشتباه دوم: حتماً باید بشقابتان را تمام کنید!

حتماً با خودتان فکر می‌کنید نباید اسراف کنید. اما همان چند لقمه‌ی آخر می‌تواند برای شما گران تمام شود. برای اینکه اسراف هم نشود می‌توانید باقی غذا را نگه داشته و در وعده‌های بعدی میل کنید. تمام نکردن غذای بشقابتان به معنی دور ریختن آن نیست. حتی وقتی بیرون از منزل غذا می‌خورید زمانی که سفارش غذا می‌دهید جعبه نیز برای بردن اضافه‌ی غذا درخواست کنید. همچنین زمانی که در خانه غذا می‌خورید از بشقاب کوچک‌تر استفاده کنید. حذف این اشتباهات رایج از رژیم غذایی لاغری شما می‌تواند راه را برای رسیدن به وزن دلخواهتان هموارتر کند.

اشتباه سوم: تمرینات بدنی طولانی و خسته کننده!

اگر عاشق دویدن نیستید انجام آن به مدت یک ساعت و هر روز خسته کننده و سخت خواهد بود. به همین دلیل بعد از مدتی کلاً از ورزش کردن سیر شده و آن را کنار می‌گذارید. از تمریناتی که علاقه دارید شروع کنید یا حداقل زمان تمرینات را کاهش دهید. مثلاً می‌توانید تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT) را امتحان کنید.

اشتباه چهارم: توقع زود به نتیجه رسیدن

کاهش وزن و خوش هیکل شدن زمان می‌برد و رژیم لاغری سریع اگر چه ممکن است اما حتمی نیست. اگر بعد از چند هفته ورزش مانند سوپر مدل‌ها نشدید تسلیم نشوید. سعی کنید هفته‌ای ۳۸۰ یا ۷۶۰ گرم وزن کم کنید

اشتباه پنجم: یکدفعه همه‌ی عادت‌های خود را تغییر دهید!

برای کاهش وزن به عادت‌های جدیدی نیاز دارید: کمتر خوردن، شمارش کالری، ورزش منظم، نوشیدن آب به اندازه‌ی کافی، خواب کافی و…اگر بخواهید همه‌ی این عادت‌ها را یکباره در زندگی خود رعایت کنید با شکست روبرو خواهید شد. راحت بگیرید و کم کم به سمت داشتن این عادت‌ها قدم بردارید.

اگر می‌خواهید واقعاً به نتیجه برسید باید تمام نکات بالا و اشتباهات رایج در مورد کاهش وزن را در ذهن خود داشته باشید. به خاطر داشته باشید روند کاهش وزن در تمام طول زندگی وجود خواهد داشت و تنها شامل چند هفته سختی کشیدن نمی‌شود. پیشنهاد ما این است که به جای رژیم لاغری سریع، سبک زندگی خود را تغییر دهید. در این صورت است که پس از مدتی از نتایجی که به دست آورده اید شگفت زده خواهید شد. همه ی ما به لاغری شکم و دیگر اندام خود فکر می کنیم اما چیزی به نام رژیم لاغری سریع و آسان وجود ندارد. بهترین راه لاغری و روی فرم ماندن تغییر دادن عادات بد غذایی و بالا بردن فعالیت روزمره خواهد بود. موفق باشید.

منبع: اینفوسلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *