داروهای گیاهیروغن هاعطارباشی و طب سنتی

بهترین روغن‌های طب سنتی برای زیبایی پوست

روغن‌های گیاهی و طبیعی گزینه‌ای عالی برای زیبایی پوست و مراقبت از مو هستند. می‌توانید با استفاده از این روغن‌ها به مرطوب کردن پوست، مبارزه با آکنه و تقویت ناخن‌ها بپردازید. بسیاری از محصولات بهداشتی و زیبایی از این روغن‌ها در ترکیبات خود استفاده می‌کنند. فراموش نکنید که جنس پوست هرکسی متفاوت است و باید با آزمایش و خطا بهترین روغن را برای خود پیدا کنید.

برای زیبایی پوست

به گزارش «وب‌ام‌دی» در ادامه به معرفی بهترین روغن‌های گیاهی برای زیبایی پوست و مو می‌پردازیم.

مارولا

این روغن از میوه‌های درخت مارولا بدست می‌آید که بومی آفریقای جنوبی می‌باشد. این روغن بسیاری غنی و آبدار می‌باشد. روغن مارولا همچنین سرشار از اسیدهای چرب بوده که متخصصین پوست باور دارند برای بهبود خشکی پوست مفید هستند. این روغن به سرعت جذب پوست شده و باعث براق شدن یا چرب شدن پوست‌تان نمی‌شود.

درخت چای

وقتی باکتری‌ها وارد منافذ پوستی شما می‌شوند، شکستگی‌های قرمز و متورم در پوست پدیدار می‌شوند. مطالعات نشان می‌دهند که روغن درخت چای می‌تواند این باکتری‌ها را از بین ببرد. این روغن همچنین برای درمان آکنه و التهاب پوست مفید است. نتایج یک مطالعه نشان داد که اثرات این روغن قدرتی برابر با بنزوئیل پروکساید دارد.

ارقان

برخی روغن این گیاه را با نام «طلای مایع» نیز می‌شناسند که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها پلی‌فنول است. این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند با عوامل پیری مبارزه کنند. متخصصین پوست باور دارند که اسیدهای چرب امگا-۳ به رشد کلاژن و فربه شدن پوست کمک می‌کنند. این روغن همچنین برای مو مفید بوده و استفاده از آن باعث چرب شدن موها نمی‌شود.

بابونه و نعناع

احتمالا تصورتان از بابونه یک چای آرام‌بخش است، اما جالب است بدانید که روغن این گیاه برای پوست نیز مفید است. متخصصین پوست این روغن را ضدالتهابی و ضدعفونی کننده می‌دانند که برای بهبود قرمزی، سوزش و کاهش خطر عفونت مفید است. روغن نعناع نیز خواصی مشابهی دارد.

نارگیل

احتمال بروز عفونت و واکنش‌های آلرژیک در پوست خشک و ترک‌خورده بیشتر است. روغن نارگیل از پوست شما در برابر این مشکلات محافظت کرده و آن را مرطوب نگه می‌دارد.

زیتون و آووکادو

اگر ناخن‌های شکننده و نازک دارید، روغن زیتون یا آووکادو برای درمان این مشکل بسیار مفید است. کافیست مقداری از روغن را قبل از خواب بر روی ناخن‌ها بمالید. روغن در طول شب جذب ناخن‌ها شده و باعث تقویت آنها می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *